Moderator: Moderatorer

#1288093
SvenB skrev: lör 22 dec 2018, 20:36 Kan det inte vara så att de säljer bilarna när det lyft miljöbilspremien?
Så är det ju.
Fulingar...
#1288104
Walkmann skrev: sön 23 dec 2018, 08:14 Gjorde såhär på passaten min, fungerar fint..tål allt skit den får också.
Körde även så på förra v50in i ca 3års tid utan prob.
Något sånt var jag inne på, praktisk och diskret.
Tack för tipset!
#1288119
Hygglo skrev: ons 24 aug 2011, 17:24 Provmonterade en 850 vinge på min 240 innan jag lackade den idag.
Märkte att luckan inte kan hållas uppe med vingens extra tyngd :shock:
Någon som har tipps på lösning?
Finns det starkare lyftanorning från andra modeller som passar?
Utan vingen monterad så skjuter luckan upp hur bra som helst så jag tror att orginal lyften är ok..
Finns med olika tryck, bara mäta längden o söka .
Har ett svagt minne att det fanns olika till just 240 om vinge var monterad el inte, men kan minnas fel
#1288125
fjohan82 skrev:
DaltonSleeper skrev: lör 22 dec 2018, 18:20 @fjohan82, För mig ringer plingelklockorna högt, varför får dom in så pass många 90-serie bilar som knappt rullat något?
Ja det är frågan... Vibrerande bilar som inte går att åtgärda kanske?
Den första och tredje har varit reggade på "FIRST RENT A CAR AKTIEBOLAG", ett företag jag aldrig hört talas om. Hyrbilar brukar man väl ha några år åtminstone...
Den andra är en fd demobil.
First Rent A Car är Hertz
Hyrbilar ägs numera aldrig längre än 12-18 månader av de stora bolagen. Detta eftersom de ägs av biltillverkarna som vill ha ut så många bilar som möjligt på marknaden. Det gör också att man slipper serva en del av dem och därmed slipper admin.

Det kan ju vara värt att veta att >95% av det som står hos bilhallarna som är yngre än 36 mån är hyrbil, demobil eller interna tjänstebilar+personalbilar. Märkeshandlarna i Stockholm exempelvis säljer inte ens inbytesbilarna själv, de går rakt av till Riddermark mfl.
#1288143
fjohan82 skrev:Den (CTEK) tål väl inte väta/vatten så bra (?)
Alla CTEK-laddare har IP65-klassning (damm- och spoltät, dvs 100 liter vatten per minut spolas med 100 kPa tryck mot provföremålet från 3 m avstånd i minst 3 minuter). Battery Sense har däremot IP67-klassning (vattentålig, dvs 30 minuter nedsänkning till ett djup av 1 m mätt vid botten av anordningen, om anordningen är högre än 85 cm, ska det vara minst 15 cm till toppen av anordningen).

/Håkan
#1288151
Provmonterat snökedjorna, blir en längre tur till alperna snart och det är rätt gött att testa i ett varmt garage. Har efter tusentals mil i alperna dock enbart behövt kedjor i Sälen för många år sedan.... Men så saltar de ju som att de har betalt för det i alperna med :-D
#1288173
Lövet skrev: sön 23 dec 2018, 11:46
fjohan82 skrev:
DaltonSleeper skrev: lör 22 dec 2018, 18:20 @fjohan82, För mig ringer plingelklockorna högt, varför får dom in så pass många 90-serie bilar som knappt rullat något?
Ja det är frågan... Vibrerande bilar som inte går att åtgärda kanske?
Den första och tredje har varit reggade på "FIRST RENT A CAR AKTIEBOLAG", ett företag jag aldrig hört talas om. Hyrbilar brukar man väl ha några år åtminstone...
Den andra är en fd demobil.
First Rent A Car är Hertz
Hyrbilar ägs numera aldrig längre än 12-18 månader av de stora bolagen. Detta eftersom de ägs av biltillverkarna som vill ha ut så många bilar som möjligt på marknaden. Det gör också att man slipper serva en del av dem och därmed slipper admin.

Det kan ju vara värt att veta att >95% av det som står hos bilhallarna som är yngre än 36 mån är hyrbil, demobil eller interna tjänstebilar+personalbilar. Märkeshandlarna i Stockholm exempelvis säljer inte ens inbytesbilarna själv, de går rakt av till Riddermark mfl.
Okej, att det var "samma sak" visste jag inte. Tack för klargörandet.
Min V50 gick direkt till Bilcity från Upplands motor och såldes inom några veckor för 9000:- mer än vad jag fick för den vid mitt bilbyte.
GT-mannen skrev:
fjohan82 skrev:Den (CTEK) tål väl inte väta/vatten så bra (?)
Alla CTEK-laddare har IP65-klassning (damm- och spoltät, dvs 100 liter vatten per minut spolas med 100 kPa tryck mot provföremålet från 3 m avstånd i minst 3 minuter). Battery Sense har däremot IP67-klassning (vattentålig, dvs 30 minuter nedsänkning till ett djup av 1 m mätt vid botten av anordningen, om anordningen är högre än 85 cm, ska det vara minst 15 cm till toppen av anordningen).

/Håkan
Så pass, då verkar man inte behöva "vara rädd" för att fortsätta spola av motorn vid behov. Bra att veta!
#1288420
Fått tummen ur och köpt en CTEK-laddare idag. Nu ska bara nästa tumme ur så att den kommer på plats i bilen... :-)
#1288600
Gjort en grundlig tvätt av underredet.
Vanligtvis använder jag en "underredstvättvagn" i GDS-hallen hemma, men här i Kalmar finns lyft kombinerat med högtryck. Bara att passa på! :-)
20181226_124112-3024x2268.jpg
20181226_124112-3024x2268.jpg (497.25 KiB) Visad 1477 gånger
20181226_124141-3024x2268.jpg
20181226_124141-3024x2268.jpg (473.91 KiB) Visad 1477 gånger
  • 1
  • 1043
  • 1044
  • 1045
  • 1046
  • 1047
  • 1912

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]