Moderator: Moderatorer

#1287922
@Perra83, tona rutorna är mer eller mindre bokat redan, men det sker först till våren när det blivit lite ljusare ute! :)
@Lockis, haha! Ja, för vår del är det "normalt" användande. Vi lägger inte mer än 1500 mil om året faktiskt. Vi garderar oss däremot, vi kommer försöka semestra mycket i landet nu när ungarna är små så när vi väl kommer igång med det, då lär milen plocka på lite.
Backkameran på V90 blir också ganska lätt skitig, däremot är det sällan den blir såpass skitig att den är obrukbar. Jag har gjort till vana att ibland torka av linsen försiktigt, sällan jag har såpass bråttom iväg att jag inte hinner/glömmer och det är ofta något som ska in i skuffen ändå. Stänkskydd på iallafall V90 hjälpte inte mot det på så sätt.


Nåväl, igår damp det ner ett litet kuvert med en textad julklapp, jag vet nu EXAKT vad bilens 1000-mila julklapp blir! Återkommer i mellandagarna. ;)
#1287995
Varit och spanat efter någon lämplig laddare att montera in i bilen nu under ledigheten.
Förmodligen blir det https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... re-608150/ (som ska fungera till min bil vad jag förstår) kombinerat med https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... el-608062/ eller https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... el-608063/
Kanske göra ett hål i batteriboxen och montera den där? Eller bara ha den liggandes inne i boxen om det finns plats.
Det bästa vore dock en "osynlig" lösning som fungerar utan att behöva öppna motorhuven. Vad det blir återstår att fundera på...

Sen kunde jag inte undgå att åka och titta på bil... :-) Blev erbjuden mellan 190-200 för min, osedd, med 6800 mil på mätaren.
Den första hade stenhårda stolar som aldrig skulle fungera, den andra hade inte heller direkt mjuka stolar och saknade B&W...
Den tredje var perfekt med de lite mjukare ventilerade stolarna, men var en S-modell och hade i mitt tycke fel färg.
https://www.wayke.se/objekt/e1ed0a58-5e ... gn-automat
https://www.wayke.se/objekt/0e2a6659-3c ... on-automat
https://www.wayke.se/objekt/20adf066-b8 ... ro-automat

Att säljare är mer serviceinriktade ute i landet är en sak som är säker, så nästa byte blir med största sannolikhet inte hemma i Stockholm..
#1288000
DaltonSleeper skrev: lör 22 dec 2018, 18:20 @fjohan82, För mig ringer plingelklockorna högt, varför får dom in så pass många 90-serie bilar som knappt rullat något?
Ja det är frågan... Vibrerande bilar som inte går att åtgärda kanske?
Den första och tredje har varit reggade på "FIRST RENT A CAR AKTIEBOLAG", ett företag jag aldrig hört talas om. Hyrbilar brukar man väl ha några år åtminstone...
Den andra är en fd demobil.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1288002
Volvo personvagnar är moderbolag till first rent a car.
Så det handlar väl om lägre priser än vad andra uthyrningsfirmor betalar.
Kan tänka mig att man vill hålla bilarna vid ett lågt miltal för att den ska va attraktiv när ”vi” ska köpa dem.

/M
Användarvisningsbild
av SvenB
#1288032
Kan det inte vara så att de säljer bilarna när det lyft miljöbilspremien?
#1288060
fjohan82 skrev: lör 22 dec 2018, 18:11 Varit och spanat efter någon lämplig laddare att montera in i bilen nu under ledigheten.
Förmodligen blir det https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... re-608150/ (som ska fungera till min bil vad jag förstår) kombinerat med https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... el-608062/ eller https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... el-608063/
Kanske göra ett hål i batteriboxen och montera den där? Eller bara ha den liggandes inne i boxen om det finns plats.
Det bästa vore dock en "osynlig" lösning som fungerar utan att behöva öppna motorhuven. Vad det blir återstår att fundera på...

Sen kunde jag inte undgå att åka och titta på bil... :-) Blev erbjuden mellan 190-200 för min, osedd, med 6800 mil på mätaren.
Den första hade stenhårda stolar som aldrig skulle fungera, den andra hade inte heller direkt mjuka stolar och saknade B&W...
Den tredje var perfekt med de lite mjukare ventilerade stolarna, men var en S-modell och hade i mitt tycke fel färg.
https://www.wayke.se/objekt/e1ed0a58-5e ... gn-automat
https://www.wayke.se/objekt/0e2a6659-3c ... on-automat
https://www.wayke.se/objekt/20adf066-b8 ... ro-automat

Att säljare är mer serviceinriktade ute i landet är en sak som är säker, så nästa byte blir med största sannolikhet inte hemma i Stockholm..
På min v60 är det installerat en laddare som är kopplad till motorvärmaruttaget. Den verkar sitta på drivers left på en balk långt ner mellan kylaren och motorn. Nedanför luftburken typ. Om det nu var placering av laddare du funderade över.
Köpt och installerad på Volvo, så borde va legit :-D
#1288069
Har en eyelet på båten, och ibland blir den stående (som båtar brukar bli) och då hittar man den blinkande röd. Då vet man att det får bli en nöjestur, så det är bra grejer. Panelen tror jag blir för krånglig. Lägg ut kabeln lite snyggt i torkardiket nånstans, så slipper man ha den i fronten och den är ändå lätttillänglig.
#1288071
Pöjk1 skrev: lör 22 dec 2018, 22:28
fjohan82 skrev: lör 22 dec 2018, 18:11 Varit och spanat efter någon lämplig laddare att montera in i bilen nu under ledigheten.
Förmodligen blir det https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... re-608150/ (som ska fungera till min bil vad jag förstår) kombinerat med https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... el-608062/ eller https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... el-608063/
Kanske göra ett hål i batteriboxen och montera den där? Eller bara ha den liggandes inne i boxen om det finns plats.
Det bästa vore dock en "osynlig" lösning som fungerar utan att behöva öppna motorhuven. Vad det blir återstår att fundera på...

Sen kunde jag inte undgå att åka och titta på bil... :-) Blev erbjuden mellan 190-200 för min, osedd, med 6800 mil på mätaren.
Den första hade stenhårda stolar som aldrig skulle fungera, den andra hade inte heller direkt mjuka stolar och saknade B&W...
Den tredje var perfekt med de lite mjukare ventilerade stolarna, men var en S-modell och hade i mitt tycke fel färg.
https://www.wayke.se/objekt/e1ed0a58-5e ... gn-automat
https://www.wayke.se/objekt/0e2a6659-3c ... on-automat
https://www.wayke.se/objekt/20adf066-b8 ... ro-automat

Att säljare är mer serviceinriktade ute i landet är en sak som är säker, så nästa byte blir med största sannolikhet inte hemma i Stockholm..
På min v60 är det installerat en laddare som är kopplad till motorvärmaruttaget. Den verkar sitta på drivers left på en balk långt ner mellan kylaren och motorn. Nedanför luftburken typ. Om det nu var placering av laddare du funderade över.
Köpt och installerad på Volvo, så borde va legit :-D
Okej, jo laddaren ska ju sitta så bra det går.
Den (CTEK) tål väl inte väta/vatten så bra (?) så det måste också tas med i beräkningen för att motorn ska kunna spolas av vid behov. En sån plugg som finns på bilar med elmotorvärmare vill jag dock inte ha, det ska vara mer diskret.
TommyP86 skrev:Har en eyelet på båten, och ibland blir den stående (som båtar brukar bli) och då hittar man den blinkande röd. Då vet man att det får bli en nöjestur, så det är bra grejer. Panelen tror jag blir för krånglig. Lägg ut kabeln lite snyggt i torkardiket nånstans, så slipper man ha den i fronten och den är ändå lätttillänglig.
Tack för tipset, ska titta på hur det skulle kunna monteras.
Har du den på båten så antar jag att den är vattentät om man har "locket" riktigt påtryckt.
#1288092
fjohan82 skrev:[quote=Pöjk1 post_id=<a href="tel:1288060" data-original-title="" title="">1288060</a> time=<a href="tel:1545514093" data-original-title="" title="">1545514093</a> user_id=64575]
[quote=fjohan82 post_id=<a href="tel:1287995" data-original-title="" title="">1287995</a> time=<a href="tel:1545498685" data-original-title="" title="">1545498685</a> user_id=46157]
Varit och spanat efter någon lämplig laddare att montera in i bilen nu under ledigheten.
Förmodligen blir det https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... re-608150/ (som ska fungera till min bil vad jag förstår) kombinerat med https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... el-608062/ eller https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... el-608063/
Kanske göra ett hål i batteriboxen och montera den där? Eller bara ha den liggandes inne i boxen om det finns plats.
Det bästa vore dock en "osynlig" lösning som fungerar utan att behöva öppna motorhuven. Vad det blir återstår att fundera på...

Sen kunde jag inte undgå att åka och titta på bil... :-) Blev erbjuden mellan 190-200 för min, osedd, med 6800 mil på mätaren.
Den första hade stenhårda stolar som aldrig skulle fungera, den andra hade inte heller direkt mjuka stolar och saknade B&W...
Den tredje var perfekt med de lite mjukare ventilerade stolarna, men var en S-modell och hade i mitt tycke fel färg.
https://www.wayke.se/objekt/e1ed0a58-5e ... gn-automat
https://www.wayke.se/objekt/0e2a6659-3c ... on-automat
https://www.wayke.se/objekt/20adf066-b8 ... ro-automat

Att säljare är mer serviceinriktade ute i landet är en sak som är säker, så nästa byte blir med största sannolikhet inte hemma i Stockholm..
På min v60 är det installerat en laddare som är kopplad till motorvärmaruttaget. Den verkar sitta på drivers left på en balk långt ner mellan kylaren och motorn. Nedanför luftburken typ. Om det nu var placering av laddare du funderade över.
Köpt och installerad på Volvo, så borde va legit :-D
[/quote]

Okej, jo laddaren ska ju sitta så bra det går.
Den (CTEK) tål väl inte väta/vatten så bra (?) så det måste också tas med i beräkningen för att motorn ska kunna spolas av vid behov. En sån plugg som finns på bilar med elmotorvärmare vill jag dock inte ha, det ska vara mer diskret.
TommyP86 skrev:Har en eyelet på båten, och ibland blir den stående (som båtar brukar bli) och då hittar man den blinkande röd. Då vet man att det får bli en nöjestur, så det är bra grejer. Panelen tror jag blir för krånglig. Lägg ut kabeln lite snyggt i torkardiket nånstans, så slipper man ha den i fronten och den är ändå lätttillänglig.
Tack för tipset, ska titta på hur det skulle kunna monteras.
Har du den på båten så antar jag att den är vattentät om man har "locket" riktigt påtryckt.[/quote]

Gjorde såhär på passaten min, fungerar fint..tål allt skit den får också.
Körde även så på förra v50in i ca 3års tid utan prob.
Bilagor
2BB32900-EF35-409B-8BCD-7E32A69EC6DE.jpeg
2BB32900-EF35-409B-8BCD-7E32A69EC6DE.jpeg (177.32 KiB) Visad 1205 gånger
  • 1
  • 1042
  • 1043
  • 1044
  • 1045
  • 1046
  • 1912

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]