Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sthlmtwinengine
Har en V60 T8 Inscription MY19 som jag köpt ny och är väldigt nöjd med och tänker köra några år till efter en helrekond. Någon gång under åren har dock min en rail blivit helt flammig, sannolikt av något för strakt avfettningsmedel något tvätt använt. Vad gör man åt detta, är det bara att byta?
av UnleashFusion
Sthlmtwinengine skrev: mån 01 apr 2024, 11:52 Har en V60 T8 Inscription MY19 som jag köpt ny och är väldigt nöjd med och tänker köra några år till efter en helrekond. Någon gång under åren har dock min en rail blivit helt flammig, sannolikt av något för strakt avfettningsmedel något tvätt använt. Vad gör man åt detta, är det bara att byta?
viewtopic.php?f=86&t=163255&p=1446631&h ... F#p1446631
du kan prova detta om du har; prova på en liten yta först och om det ger resultat kan du köra hela.
av UnleashFusion
Sthlmtwinengine skrev: mån 01 apr 2024, 13:10 Aluprotect?
om du scrollar upp så ser du "före & efter" med - Tershine Vision
eventuellt kanske aluprotect också om man hittar sådant & finns säkert flertal produkter men har själv inte varit så insatt i just det.
Användarvisningsbild
av bem
Finns medel man använder på båtar, aluminiumdetaljer, Hempels "Alu-Protect" heter det. Kanske funkar på aliminiumdetaljer på bilar också.
"Hempel's Alu-Protect kan användas för rengöring och skydd av aluminiummaster, bommar, riggar och beslag av rostfritt stål. Tränger in i vajerbuntar och under beslag samt säkerställer ett långvarigt skydd."
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]