Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er!

Jag har som många andra haft problem med fartkameror där systemet flaggat för dessa på motsatt sida. De fungerar nu efter senaste uppdateringen men lite nya "problem" har dykt upp..

1. Den högra mittersta rattknappen (cirkeln) använde jag tidigare för att ta bort infomeddelanden som dök upp i displayen som t.ex. "låg bränslenivå" eller "sensoror blockerade" etc. Detta funkar inte nu öht utan får leva med dessa meddelanden i kartdisplayen :-(

2. Räckviddsestimering funkar ytterst tveksamt nu oavsett hur mitt körmönster ser ut, den tar stora hopp fram och tillbaka under färd och kan variera från t.ex. 220km till 30km och upp till 350km inom loppet av bara några minuter? Tycker också att bränsleindikatorn (den gröna linjen) beter sig på liknande sätt ibland.

Någon som upplevt liknande?
Bilagor
IMG_6563.jpg
IMG_6563.jpg (333.11 KiB) Visad 2485 gånger
IMG_6565.jpg
IMG_6565.jpg (331.05 KiB) Visad 2485 gånger
Fel nummer 2 upplever jag med men det kan ha att göra med att jag vissa dagar bara kör i stan, = lågt antal km till tankning mot att när jag pendlar så = hög km till tankning. Bara en gissning men som sagt så hoppar räckvidden lite som den vill
Xekich skrev:Ajdå, det lät dyrt :-o Vet du om det påverkar andra funktioner också?

Det är årsmodell 2019 det gäller.
Tyvärr inte, men räkna med ca 2000 kr för delar samt jobb vid byte av knappsats.
Jag har samma problem med att högra mitt-knappen på ratten tappat funktion. Men ungefär samtidigt tappade vredet för instumentbelysningen sin funktion och står alltid på max, så jag fick intrycket att det var nåt "bredare" fel än bara knappen.
Bezzz71 skrev: lör 12 aug 2023, 17:52 Samma problem med min knapp också. Men slår jag till ratten på höger sida så brukar den fungera 😆
Jäkla bra tips 👍 Funkar hur bra som helst sen jag gav ratten en välriktad dunkning i sidan!

Jag gillar EV9 :-) men de behåller vä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Jag får alltid brottas med Circle Ks laddare[…]

Är MAP-sensorn rengjord? Tycker i övrigt[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klima[…]