- tis 09 jan 2024, 21:01
Nu blev inlägget ovan lite galet. Dom summorna på förs, får inte jag. Inte på långa vägar. Varken med Volvia, eller läns.
Moderator: Moderatorer
Thomasksen skrev: ↑tis 09 jan 2024, 21:01 Nu blev inlägget ovan lite galet. Dom summorna på förs, får inte jag. Inte på långa vägar. Varken med Volvia, eller läns.Ok kanske är det inte så illa som det lät får dubbelkolla någon T8 också.
BHH skrev: ↑ons 10 jan 2024, 14:22 XC60 Recharge 23/Late. Kör ofta på torra dammiga norrländska skogsbilvägar under sommarhalvåret. Är det bara jag som upptäckt att det ryker in damm och smågrus i bakdörrarna. Har fått dammsugit hela bilen ett antal gånger. Volvo känner till det men gör inget åt det. Bedrövligt!Tyvärr standardfel eller rättare sagt konstruktionsfel sedan MY18: viewtopic.php?f=86&t=143091&hilit=list det skall finnas en såkallad "list" från volvo men dessvärre hjälper den en aning men inte 100%. Sen i tråden får du scrolla och kolla ifall det finns en list som är från aliexpress som några monterat och det var bättre än volvos lösning.
JohanFredriksson skrev: Gav sig elmotorn så tidigt angav de någon anledning och fick du en känsla av hur vanligt problemet var?Fick ingen förklaring direkt till varför elmotorn hade gick sönder. Den började klonka vid pådrag och det var något som glappade. Hade säkert gått att laga men Volvo tog det på garantin och bytte ut elmotorn. Det hade kostat 52 000:- om inte garantin eller försäkring täckt det.
Även intressant om du vet vad det skulle kostat om du fått hosta upp pengarna själv?
Någon annan som fått strul med elmotorn eller batteri?
Har du något Art.nr eller liknande på[…]
Parkslide är undantaget kravet på utr[…]