Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ok milen kanske också bidrar till priset men vet att de använder statistik för att beräkna kostnaden på försäkringen. Får leta runt på begagnat och testa dem på Volvia. Vet att försäkringen kan vara dyr på motorstarka bilar överlag . T6 kommer räcka för mig, kanske kompenserar den löjligt låga skatten kostnaden för försäkringen. Får söka på problem på dessa hybrider på utländska fordon också. Vill inte besöka verkstad mee än vid service.

Ok så CC bilarna har aldrig varit hybrider då förstår jag om de slutat lägga krut på dem. Får titta på XC60 i första hand och kanske en V60.

Johan Fredriksson
Thomasksen skrev: tis 09 jan 2024, 21:01 Nu blev inlägget ovan lite galet. Dom summorna på förs, får inte jag. Inte på långa vägar. Varken med Volvia, eller läns.
Ok kanske är det inte så illa som det lät får dubbelkolla någon T8 också.

Tack för svar

Johan Fredriksson
XC60 Recharge 23/Late. Kör ofta på torra dammiga norrländska skogsbilvägar under sommarhalvåret. Är det bara jag som upptäckt att det ryker in damm och smågrus i bakdörrarna. Har fått dammsugit hela bilen ett antal gånger. Volvo känner till det men gör inget åt det. Bedrövligt!
BHH skrev: ons 10 jan 2024, 14:22 XC60 Recharge 23/Late. Kör ofta på torra dammiga norrländska skogsbilvägar under sommarhalvåret. Är det bara jag som upptäckt att det ryker in damm och smågrus i bakdörrarna. Har fått dammsugit hela bilen ett antal gånger. Volvo känner till det men gör inget åt det. Bedrövligt!
Tyvärr standardfel eller rättare sagt konstruktionsfel sedan MY18: viewtopic.php?f=86&t=143091&hilit=list det skall finnas en såkallad "list" från volvo men dessvärre hjälper den en aning men inte 100%. Sen i tråden får du scrolla och kolla ifall det finns en list som är från aliexpress som några monterat och det var bättre än volvos lösning.
Jag var nöjd med mycket på vår V60 CC 2019 men väldigt missnöjd med den dåliga responsen från drivlinan. Vi ville köpa en ny likadan fast som hybrid men det finns ju inte. Enda alternativen med lite högre bil var XC90 men den är onödigt stor för våra behov och XC60 tilltalar mig inte alls. Så efter många år med Volvo blev det istället ett annat fabrikat och, tyvärr för mitt Volvohjärta, är jag så nöjd med nya bilen. Fortfarande tycker jag att V60CC är den snyggaste bilen Volvo byggt i modern tid.
Polestar optimering har varit debatterat många gånger. Jag köper inte nåt sånt för närmare 10 lapp (eller på xpris för 7 lapp) och sen tvingas välja det via drive mode varje gång jag startar bilen. Aldrig. Det ska vara default körläge för de pengarna. Vi hade en maxutrustad V60CC och jag köper inte såna där vedbodlösningar som polestar uppgradering blivit. Har haft det på Volvo bilar tidigare och då fungerade det som jag kräver.
JohanFredriksson skrev: Gav sig elmotorn så tidigt angav de någon anledning och fick du en känsla av hur vanligt problemet var?

Även intressant om du vet vad det skulle kostat om du fått hosta upp pengarna själv?

Någon annan som fått strul med elmotorn eller batteri?
Fick ingen förklaring direkt till varför elmotorn hade gick sönder. Den började klonka vid pådrag och det var något som glappade. Hade säkert gått att laga men Volvo tog det på garantin och bytte ut elmotorn. Det hade kostat 52 000:- om inte garantin eller försäkring täckt det.

Känner till fler som haft samma fel på elmotorn i sina V60. Finns några trådar om det.
Senast redigerad av 1 Puggento, redigerad totalt 0 gånger.

Vet f*n inte hur det står till i huvudet […]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]