Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Stefan62 skrev: fre 25 feb 2022, 06:32 De enda funktioner som finns i appen idag är låsa och låsa upp samt programmera alernativt starta värmaren.

När kommer alla funktioner som utlovats? De jag tänker främst på är: körjournal, kunna se temperatur, vägmätarställning, bränslemängd, var bilen finns parkerade osv.
När de kommer? Funktioner som planeras senare under 2022 för Google-bilar:
https://www.volvocars.com/se/support/la ... cars-appen
av Electric
F8E3F950-50D2-40E2-BB71-9BC3C4EE9247.jpeg
F8E3F950-50D2-40E2-BB71-9BC3C4EE9247.jpeg (4.8 MiB) Visad 894 gånger
Hämtade min T8 häromdagen🤩. Så här långt en fantastisk bil att köra. Nästa vecka blir det en mjukvaruuppdatering. Samma uppdatering som det skrivits om här i tråden!
Användarvisningsbild
av bem
Electric,
Snygg! Den XC60 T8 Recharge är det nog "klipp" i på Power körläge.
Kanske tur det börjar torka upp på vägarna om du skall testa lite i det körläget bara för skojs skull. :-D
Härligt hämta ut ny bil på början vårkanten.
Hoppas det blir många bekymmersfria mil framöver.
av Electric
bem skrev: fre 04 mar 2022, 09:41 Electric,
Snygg! Den XC60 T8 Recharge är det nog "klipp" i på Power körläge.
Kanske tur det börjar torka upp på vägarna om du skall testa lite i det körläget bara för skojs skull. :-D
Härligt hämta ut ny bil på början vårkanten.
Hoppas det blir många bekymmersfria mil framöver.
Hehe…Powerläget är rent djävulskt må jag säga.
Nästan lite oroande över att åka på fortkörningsböter😉
Väldigt nöjd med färgen, då de svarta detaljerna på bilen gifter sig perfekt med Platinum Grey.
av Keno13
Snart är det äntligen dags för leverans, 1 månad kvar. En fundering angående lackbehandling. Vad är det som gäller egentligen? Smälla på keramiskt lackskydd direkt eller vänta ett halvår? Känns som alla säger olika angående detta. Hur har ni gjort? Samt vad har ni valt? Inne på Ditec’s mellanvariant med 6 års garanti. Är det pengar i sjön?
Ett privatköp, så smått rädd om lacken tillskillnad mot om man hade fått en tjänstesnurra.
av Wsemme
Keno13 skrev: lör 05 mar 2022, 17:25 Snart är det äntligen dags för leverans, 1 månad kvar. En fundering angående lackbehandling. Vad är det som gäller egentligen? Smälla på keramiskt lackskydd direkt eller vänta ett halvår? Känns som alla säger olika angående detta. Hur har ni gjort? Samt vad har ni valt? Inne på Ditec’s mellanvariant med 6 års garanti. Är det pengar i sjön?
Ett privatköp, så smått rädd om lacken tillskillnad mot om man hade fått en tjänstesnurra.
På med det direkt!!!
Inget att vänta på :-)
Innan du får leverans så har det gått 2-4 veckor så den lackerades så bara att få på det direkt.
av perhall
Ja, det är sjukt drag i T8. Konstigt kanske att det tar stopp vid 180 men det är ok.
Sjukt stor skillnad mot T6 som jag körde tidigare, den var inte något särskilt bra drag i och inte slö heller. Har för mig den gjorde 0-100 på 5,9, den nya 4,9. Känns som betydligt större skillnad när man kör.
av pumpnasare
Blev beställning på en snikmodell.Bild
IMG_3660.jpg
IMG_3660.jpg (231.36 KiB) Visad 491 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Wsemme
pumpnasare skrev: tis 08 mar 2022, 08:44 Blev beställning på en snikmodell.BildIMG_3660.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grattis, fin bil!

Nyfiket bara är ju olika hur handlarna gör. Men hur stor skillnad skulle det bli om du hade valt plus?
Största rabatten ligger ju på själva bilen medans paketen som är tillagda och läder exvis inte har så mycket rabatt. En hel del av dessa ingår ju i plus.
  • 1
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 234

Det beror på vilken bil man har. Den ä[…]

Smörjsprayer

Ett väldigt oventenskapligt test. Har en bord[…]

245 Turbo

Bilen har stått ett antal år på […]