Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Phyxius
Snart dags för leverans av min beställda bil men först lite spabehandling hos Ditec. Ska bli riktigt spännande att prova nya drivlinan med större batterikapacitet :-)
Bilagor
BEEC0954-9B1D-4CDE-B510-0AFB8D658755.jpeg
BEEC0954-9B1D-4CDE-B510-0AFB8D658755.jpeg (900.89 KiB) Visad 588 gånger
Användarvisningsbild
av bem
Phyxius,
Den var fin. Nya stora hybridbatteriet 18,8 kWh) blir kanon (har det mindre 11,6 kWh i min V90 MY22 early). Köra på el är tyst och behagligt men samtidigt känns det bra att kunna köra på bensin också vid behov. Jag kör huvuddelen på el f.n.
Lycka till med nya bilen!
av henrikk
Jag var helt inställd på att min XC60 skulle komma med bränslevärmare men den verkar ha elektrisk värmare. Testade den för fösta gången idag och var förvånad över att jag varken hörde att den var aktiv eller kände någon lukt från förbränningen. Dock var bilen varm och go efter knappt 10 minuters körning.
av henrikk
Jag körde med på en Silver Dawn, mest för att det var det enda som fanns kvar på CbV när jag skulle beställa men jag gillar färgen skarpt. Speciellt med kontrasten till de svarta detaljerna.
Användarvisningsbild
av Phyxius
henrikk skrev:Jag var helt inställd på att min XC60 skulle komma med bränslevärmare men den verkar ha elektrisk värmare. Testade den för fösta gången idag och var förvånad över att jag varken hörde att den var aktiv eller kände någon lukt från förbränningen. Dock var bilen varm och go efter knappt 10 minuters körning.
Intressant! Vilket datum är din bil tillverkad? Enligt uppgift är det bensinvärmare som gäller från vecka 5.
Användarvisningsbild
av Phyxius
bem skrev: ons 23 feb 2022, 22:25 Phyxius,
Den var fin. Nya stora hybridbatteriet 18,8 kWh) blir kanon (har det mindre 11,6 kWh i min V90 MY22 early). Köra på el är tyst och behagligt men samtidigt känns det bra att kunna köra på bensin också vid behov. Jag kör huvuddelen på el f.n.
Lycka till med nya bilen!
Tack så mycket! Silver Dawn var faktiskt bättre än jag trodde. Riktigt snygg! Var mer inne på Thunder Grey eller Chrystal White men dom gick inte att välja till Pro Edition.
av henrikk
Min tillverkades 2022-01-09 så klart innan vecka 5.
Jag gjorde beställningen av en färdigkonfigurerad bil 27/1 och skulle kunna sätta en peng på att det stod bränslevärmare i specifikationen.
Såhär i efterhand kanske jag ska vara nöjd.
av perhall
henrikk skrev:Jag var helt inställd på att min XC60 skulle komma med bränslevärmare men den verkar ha elektrisk värmare. Testade den för fösta gången idag och var förvånad över att jag varken hörde att den var aktiv eller kände någon lukt från förbränningen. Dock var bilen varm och go efter knappt 10 minuters körning.
Elvärmaren är riktigt bra! Klart över förväntan och värmer snabbare än bränslevärmaren skulle jag säga (har inte hunnit testa så många gånger än, dessutom har bilen just pajat).
av Stefan62
De enda funktioner som finns i appen idag är låsa och låsa upp samt programmera alernativt starta värmaren.

När kommer alla funktioner som utlovats? De jag tänker främst på är: körjournal, kunna se temperatur, vägmätarställning, bränslemängd, var bilen finns parkerade osv.
av DennisE
Phyxius skrev:Snart dags för leverans av min beställda bil men först lite spabehandling hos Ditec. Ska bli riktigt spännande att prova nya drivlinan med större batterikapacitet :-)
Vackert! :-)
  • 1
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 234

Ok, jag var lite otydlig, på lågtrycks[…]

Xc60 MY23 synliga avgasrör?

IMG_0962.png

XC90 har inte elfällbara säten utan de t[…]