Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
DalleRuz skrev: tor 08 aug 2024, 08:46 Båda däck är 255/40/19 -GY klarar högre hastighet, om det är ngt att hänga i julgranen. DäCK 365 prisskillnad nästan 900 kr/däck.
Michelin Pilot Sport 4 har jag idag. Bilen har 6000 mil och det är inklusive vinter körning. Har alltid gillat Michelin men den jädra priset satte sig på huvudet :nerd:
skönt och prova nya däck, det är ändå "slitagedelar" så att säga.. och som du säger, vill man pröjsa 900kr/däck extra? 50/50.. https://www.dackleader.se/bildack/goody ... 0y-1343352 här har du GY6 med gratis leverans.

Skulle hellre provat något nytt och sedan efterhand utvärdera när det är dags igen om det var bra/dåligt.
Användarvisningsbild
av sewen
Kanske en aning OT men när man snackar pris på däck man köper på nätet gäller det ju även att räkna in vad det kostar att kränga av de gamla, på med nya och balansera. Den kostnaden ingår ju oftast om man köper däcken direkt genom sin däckfirma.
av UnleashFusion
sewen skrev: tor 08 aug 2024, 14:25 Kanske en aning OT men när man snackar pris på däck man köper på nätet gäller det ju även att räkna in vad det kostar att kränga av de gamla, på med nya och balansera. Den kostnaden ingår ju oftast om man köper däcken direkt genom sin däckfirma.
njae ingår vet jag inte om firmorna har det längre. Kanske 10år tillbaka fanns var det möjligt..
T.ex. tar en av mina däckfirmor här ~250k/275kr/däck för kränga av, balansera och montera. och möjligtvis 300-350kr/däck om det är 20"+ utöver däckpriset(löst)
Användarvisningsbild
av sewen
UnleashFusion skrev:
sewen skrev: tor 08 aug 2024, 14:25 Kanske en aning OT men när man snackar pris på däck man köper på nätet gäller det ju även att räkna in vad det kostar att kränga av de gamla, på med nya och balansera. Den kostnaden ingår ju oftast om man köper däcken direkt genom sin däckfirma.
njae ingår vet jag inte om firmorna har det längre. Kanske 10år tillbaka fanns var det möjligt..
T.ex. tar en av mina däckfirmor här ~250k/275kr/däck för kränga av, balansera och montera. och möjligtvis 300-350kr/däck om det är 20"+ utöver däckpriset(löst)
Ojdå! Flytta! ;-) Det är vad det kostar häromkring (södra sthlm) som mest om man kommer med eget gummi. Hos de tre jag använt mig av senaste åren ingår det som sagt.
Säkra bakluckan vid frakt?

Krok kanske fungerar? Screenshot_2025-08-10-15-38-[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.