Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har funderingar på att byta upp mig till en nyare V60 , 2020 eller 2021 Momentum. Men jag blir inte klok på utrustningspaketen ”Momentum advanced edition” samt ”Momentum advanced SE”. Är dessa 2 i grunden samma utrustningspaket med olika namn? Eller är det 2 olika Momentum paket? Är intresserad av BLIS. Det verkar dock bara finnas ibland på bilar med Momentum advanced edition?

Någon som vet vad som gäller? 😊
Hej

Det är namn på olika kampanjpaket (troligen mest gjorda för tjänstebilsförarna). Man skickade till exempel med klimatpaketet ”gratis” och bilen fick ett aningen lägre förmånsvärde trots extrautrustningen.

BLIS ingår i förarstödspaketet. Bäst att kolla upp bilen du är intresserad av på t ex car.info eller liknande sida för att se om den har BLIS. Vi har ju från 2021 också haft problem med chipbrist och då gjorde man t ex Navi Pro edition som för det mesta saknat förarstödpaketet.
Så man måste kolla varje bil för sig man är intresserad av, så skulle jag gjort i alla fall :-)
Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]