Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Landin
Har ett hejdundrandes oväsen från bakaxeln vilket jag mest tror är hjullager modell sopslut, hade in bilen på gropen och pallade upp den bak, en polare stod under och höll fast mellanaxeln medans jag snurrade på hjulen, när jag då gör de, så hugger det i mellanaxeln, med jämna mellanrum, den åker då fram och tillbaka så att säga ungefär ett halvvarv per gång. Är detta något som är normalt eller har smådreven börjat tappa kuggar?
av rid54
Det är inte normalt. Något fel med själva differentialen (smådreven eller så); tappade kuggar, partiklar. Måste nog undersökas, svårt att gissa vettigt.
Mvh
/RID
rid54 skrev:Det är inte normalt. Något fel med själva differentialen (smådreven eller så); tappade kuggar, partiklar. Måste nog undersökas, svårt att gissa vettigt.
Mvh
/RID
Okej, bara försöka komma sig in under tak och ta sig en titt i axeln få se
Bild
En oerhört kass mobilbild, men som synes är smådreven allt annat än blanka och fina, kronhjul och pinjong är totalt felfria dock, syns ju rätt tydligt skillnad i färg på dom, dessutom, vilket bilden är för kass för att visa, så är smådreven allt annat än raka och fina i kanterna, utan dom ser ut ungefär som leksaker som småbarn tuggat på :P oljepluggens magnet var tämligen välfylld och liknande en taggbuske modell större
Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]