Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Twendor
Har akkurat kommet hjem etter en prøvetur. :-)-)
Senast redigerad av 2 Twendor, redigerad totalt 0 gång.
av Lazy
Har provkört S60 D3 under 1tim och det var bara positivt, kommer att beställa en V60 då den passar mer för mina behov, men S60 är är snyggare tycker jag. :lol:
Användarvisningsbild
av Momentum
Twendor skrev:Det ble faktisk "litt" gammelbil å sette seg inn i XC60-my10 etterpå. :oops: Jeg vil ha det nye dashbordet og infosystemet i XC60 også.(kommer fra uke 46)
Du får beställa en ny XC60, en omodern inredning kan man ju inte åka omkring i :wink:
av Twendor
Ikke noe galt med XC60, den er forøvrig en skikkelig ..............bil.
Senast redigerad av 1 Twendor, redigerad totalt 0 gånger.
av Robertson
Jag provkörde en andra gång idag, och jag måste säga att bilen hade förändrats till det bättre. Första gången jag provade den så tyckte jag fjädringen var lite för hård. Den hade bara gått 8 mil då om jag minns rätt. Idag var den uppe i 280 mil. Den kändes otroligt stabil och svarade på rattrörelserna riktigt bra. Kan inte vänta på att jag ska få min levererad!

Provade också koppla in min iPhone och spela musik både från iPod och Spotify, fungerade hur bra som helst. Det här kommer bli kanon!
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag for ut till volvo i helgen mest för att snacka lite skit med säljarna där ute. Sen sa en av säljarna, "ahh jag är så trött på att gå här inne ta den här Fredrik så kör vi en runda, det går bara runt i huvet på mig nu".
Sagt o gjort med nycklen till den kopparfärgade S60an körde vi en lite tur o snackade. Trevligt.

Provade city safe också mot en docka de hade ställt upp.

Första intrycket.. förmycket teknik, tut o blink. Väldigt lik körmässigt andra bilar som V70.
av viktore
FiddeUBC skrev:Jag for ut till volvo i helgen mest för att snacka lite skit med säljarna där ute. Sen sa en av säljarna, "ahh jag är så trött på att gå här inne ta den här Fredrik så kör vi en runda, det går bara runt i huvet på mig nu".
Sagt o gjort med nycklen till den kopparfärgade S60an körde vi en lite tur o snackade. Trevligt.

Provade city safe också mot en docka de hade ställt upp.

Första intrycket.. förmycket teknik, tut o blink. Väldigt lik körmässigt andra bilar som V70.
Tycker du att den körmässigt är som en V70? Då kan du inte ha kört den långt eller aktivt.
Användarvisningsbild
av V9097
Jag körde en s60 D3 summum manuell i fredags. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med upplevelsen :) Styrningen, och körkänslan överlag, är mycket distinktare och "köttigare" än tex V70. Jag har kört några hundra mil i en A4 av senaste snitt, och jag tycker nog Volvon är minst lika rolig att köra.

Jag tycker även att utrymmena i S60 var över förväntan. På förarplats sitter man kungligt, men även baksätet verkar ok efter en snabb provsittning.

D3-motorn gillar jag skarpt! Den låter mycket trevligare än konkurrenternas 4cyl motorer, och den har härlig kraft inom normala varvtal. Den dör lite abrubt strax över 4000 varv, men det kanske Polestar kan fixa 8)
Nån journalist skrev nåt om att den var svag på låga varv och varnade för gubbstopp. Det upplevde jag inte alls, den går hur lätt som helst att glida iväg med.

Mina anmärkningar rör främst några detaljer. Instrumentpanelen känns inte riktigt färdigdesignad, ventilationsutsläppen har märklig form och placering och menysystemet för tex radions inställningar verkar inte helt logiskt. Och jag vet inte vem som väljer tyg till Volvos basklädslar, men jag tycker den där gummiartade tyget är riktigt äckligt rent ut sagt... därför måste det bli en summum (eller r-design) om man skulle få för sig att köpa.

Vill ha! Fast V60 är ännu snyggare....
LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppska[…]

https://hosting.photobucket.com/42c531a3-beee-4b[…]

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]