Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Micke008 skrev:
sandberg80 skrev:Ja det svåra med V60 är ju att den i praktiken är DYRARE än både motsvarande Audi A4 och nästan lika dyr som motsvarande BMW 3-serie.
Om man räknar grundbil + paket kanske det kan stämma, plockar man sen på skinklädsel, storstereo, handsfree och lite annat lulu så är dessa tillval snabbt uppe i det dubbla jämfört med Volvon.
Inte riktigt. Jag byggde en V60 D5 AWD Summum och den blev dyrare är den A4 Avant 2.0 TDI Quattro S-line som jag byggde ihop. Nu går iofs inte just Audin att få med Automat samt att jag inte tog skinnklädsel och elstolar. Men å andra sidan la jag på S-line paketet. Det skiljer inte så mycket längre i pris på dessa.

Jag tror att nästa generation V70 kommer bli väsentligt mycket dyrare och kommer att kliva upp på samma prisklass som A6 och 5-serie.

Men till Volvos försvar måste jag ändå säga att med S/V60 samt XC60 så är det första gången som Volvo på allvar på riktigt kan jämföra sig med tyskarnas motsvarande modeller. Såvida vi inte kryssar i alla tillbehör samt större motor styrka vill säga.
av sandberg80
pergrein skrev:
sandberg80 skrev:Nu är det faktiskt sanslöst hur dyr V60 verkar vara. Nu är det ju 310 000:- i grundpris för en D3. I mitt fall är det automat och minst momentum som gäller och då är det 357 000:- innan man ens lagt på någon extrautrusting utöver detta.

Tilläggas kan ju göras då att den enligt volvocars.se alltså är 9000 dyrare än V70.
Var hittar du det priset? På bygg din bil är det på 300000kr

Mvh
Per
Haha, nu har de redigerat tillbaka priset. Igår var det 310, trippelkollade verkligen. Nu 300.
av Twendor
Webansvarlig hos Volvo leser volvoforum "jagrullar.se" i lunsjen :-)-)
Vi får bare fortsette å komme med synspunkter på hva ønsker, eller ikke liker :idea:
Twendor
Användarvisningsbild
av PalmE
Nån som vet något om 2,0T motorn? För det är väl ingen Skövdemotor? Sen hörde jag av min säljare att den skulle utgå inom kort.
av perhall
Micke008 skrev:Att den drar för mycket, satsa på T4 eller en T5a istället
T4 är 20-25% snålare än 2,0T enligt EU-mix, men T5 är ju bara en uppskrämd 2,0T, mao. inget för att spara soppa...
Användarvisningsbild
av betterlead
Och var har vi biogasalternativet? Jag tycker att det är märkligt att man fortfarande satsar så hårt på fossilbränsledrivna motorer. Ingen framtid...
av sandberg80
betterlead skrev:Och var har vi biogasalternativet? Jag tycker att det är märkligt att man fortfarande satsar så hårt på fossilbränsledrivna motorer. Ingen framtid...
Fast är inte det rätt generellt. Man lanserar bilen i steg1. Steg 2 så kommer alla miljömotorer etc. Allt för att få två ordentliga skjudsar i försäljningen. Man lägger inte alla korten på bordet dag1
Användarvisningsbild
av poseidon
Fast borde man inte göra i omvänd ordning? Så gör väl många andra firmor, Audi börjar ju inte med S7 eller RS6. De brukar ju komma något år senare.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]

Är det någon som har monterat nyare bak[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]