Frumme skrev:
Det är ju EXAKT det som är hela problemet med att hårdlöda in unerhållningselektronik instumentbrädan.
Funktionen att synka men PC och iPhone som Amli och XC90 föreslår finns ju delvis redan i lösa GPSer och kommer säkert i fler och flera GPSer och kan inhandlas för 995kr på ONOFF till våren och då köper jag en till :mrgreen: .
Men har man köpte en bil med integrerad GPS får man leva utan detta i 10-15 år till bilen skrotas eller så får man göra sig av med bilen och köpa en ny för 500.000 kr till våren och det har jag i all fall inte råd med då jag åker en My-10.
Man skulle ju kunna hårdsvetsa in sin Platt-TV och tv-Box i grundplattan i huset man bor så man blir tvunget att köpa ny Villa också så fort den kommer någon ny box eller tv :mrgreen:
Utvecklingen går framåt för alla, även bilindustrin! Det är ju inte helt omöjligt att man förr eller senare kommer kunna uppdatera sin integrerade skärm utan att behöva ta loss den fysiskt från bilen. Det finns ju numera en fluga som kallas för Internet...
När vi får in möjligheten att koppla upp sitt integrerade system mot internet, då snackar vi! Då kan du sitta med din laptop framför brasan och planera din rutt om så önskas.. Då blir den här diskussionen meningslös för då (hoppas jag) kommer systemet kunna uppdateras även om det fysiskt sitter fast och ser likadant ut. Håller oavsett med flera talare ovan, ett sugpropsnavi i en premiumbil känns bara dumsnålt i sammanhanget!
Integrerat system rules! Snyggt, praktiskt och bra. Kostar lite mer, men smakar det så kostar det...

-)[/quote]
Du har så rätt... fast frågan är om vi ändå inte missar något av det som kommer att hända, så hur mycket man än uppdaterar en BMW 740d MY12 kommer den att kännas gammal år 2018... välkommen till forumet förresten! /PH