Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Palleman
Är det någon som sett uppdaterade prislistor i Sverige på den nya instrumentingen till XC60 som lär komma v46? Kommer priset på navin att halveras som den tyska prislistan? Och vad händer med övriga tillbehör t.e.x steron?
av Krusell
Kan bara säga att det här nya infotainmentsystemet som introducerades med nya S60 från början var planerat att komma med XC60, alltså är projektet försenat med ca 2 år. Ganska mycket tycker jag. Men samtidigt förståeligt eftersom Volvo har väldigt liten erfarenhet av sånna här stora komplexa system där alla funktioner är sammankopplade.
av Amli
Krusell skrev: Men samtidigt förståeligt eftersom Volvo har väldigt liten erfarenhet av sånna här stora komplexa system där alla funktioner är sammankopplade.
Vilket jag tycker märks. Det nya systemet är visserligen snyggt men långt ifrån bra uppbyggt tycker jag. Rörigt och svårt att hitta. Nu har jag iofs bara suttit och fipplat runt men jag hade t o m problem att hitta en home funktion. Det är alldeles för många knappar. Men jag förstår att man lär sig efter ett tag, men mitt första intryck var inte bra.
av Tflex
Har fått svar från säljaren gällande den nya instrumentpanelen. Han har nu kunnat ändra min bil så att jag kommer få den nya instrumenteringen med en 7" skärm. Detta gjorde ingen skillnad på priset då detta ingick i teknikpaketet som jag redan valt till. Däremot så flyttas leveransen fram till januari (istället för november). Känns riktigt skönt, vore tråkigt att hämta ut en "gammal bil".
av Frumme
VolvoB20 skrev:
Amli skrev:
XC90_Executive skrev: Är isåfall bättre att ha ett system som gör att man t.ex kan sitta vid datorn och göra rutten och sedan synka den med bilen.
Det är ju en riktigt bra idé! Eller t ex via iPhone som man sedan synkar via Bluetooth.
Det är ju EXAKT det som är hela problemet med att hårdlöda in unerhållningselektronik instumentbrädan.

Funktionen att synka men PC och iPhone som Amli och XC90 föreslår finns ju delvis redan i lösa GPSer och kommer säkert i fler och flera GPSer och kan inhandlas för 995kr på ONOFF till våren och då köper jag en till :mrgreen: .

Men har man köpte en bil med integrerad GPS får man leva utan detta i 10-15 år till bilen skrotas eller så får man göra sig av med bilen och köpa en ny för 500.000 kr till våren och det har jag i all fall inte råd med då jag åker en My-10.

Man skulle ju kunna hårdsvetsa in sin Platt-TV och tv-Box i grundplattan i huset man bor så man blir tvunget att köpa ny Villa också så fort den kommer någon ny box eller tv :mrgreen:
Utvecklingen går framåt för alla, även bilindustrin! Det är ju inte helt omöjligt att man förr eller senare kommer kunna uppdatera sin integrerade skärm utan att behöva ta loss den fysiskt från bilen. Det finns ju numera en fluga som kallas för Internet... ;-)

När vi får in möjligheten att koppla upp sitt integrerade system mot internet, då snackar vi! Då kan du sitta med din laptop framför brasan och planera din rutt om så önskas.. Då blir den här diskussionen meningslös för då (hoppas jag) kommer systemet kunna uppdateras även om det fysiskt sitter fast och ser likadant ut. Håller oavsett med flera talare ovan, ett sugpropsnavi i en premiumbil känns bara dumsnålt i sammanhanget!

Integrerat system rules! Snyggt, praktiskt och bra. Kostar lite mer, men smakar det så kostar det... :-)-)
av perhall
Frumme skrev: Det är ju EXAKT det som är hela problemet med att hårdlöda in unerhållningselektronik instumentbrädan.

Funktionen att synka men PC och iPhone som Amli och XC90 föreslår finns ju delvis redan i lösa GPSer och kommer säkert i fler och flera GPSer och kan inhandlas för 995kr på ONOFF till våren och då köper jag en till :mrgreen: .

Men har man köpte en bil med integrerad GPS får man leva utan detta i 10-15 år till bilen skrotas eller så får man göra sig av med bilen och köpa en ny för 500.000 kr till våren och det har jag i all fall inte råd med då jag åker en My-10.

Man skulle ju kunna hårdsvetsa in sin Platt-TV och tv-Box i grundplattan i huset man bor så man blir tvunget att köpa ny Villa också så fort den kommer någon ny box eller tv :mrgreen:
Utvecklingen går framåt för alla, även bilindustrin! Det är ju inte helt omöjligt att man förr eller senare kommer kunna uppdatera sin integrerade skärm utan att behöva ta loss den fysiskt från bilen. Det finns ju numera en fluga som kallas för Internet... ;-)

När vi får in möjligheten att koppla upp sitt integrerade system mot internet, då snackar vi! Då kan du sitta med din laptop framför brasan och planera din rutt om så önskas.. Då blir den här diskussionen meningslös för då (hoppas jag) kommer systemet kunna uppdateras även om det fysiskt sitter fast och ser likadant ut. Håller oavsett med flera talare ovan, ett sugpropsnavi i en premiumbil känns bara dumsnålt i sammanhanget!

Integrerat system rules! Snyggt, praktiskt och bra. Kostar lite mer, men smakar det så kostar det... :-)-)[/quote]

Du har så rätt... fast frågan är om vi ändå inte missar något av det som kommer att hända, så hur mycket man än uppdaterar en BMW 740d MY12 kommer den att kännas gammal år 2018... välkommen till forumet förresten! /PH
Användarvisningsbild
av mattes
En sak jag undrar över är, När kommer "heads up" displayer på bilarna.
Skulle vilja ha t.ex. möjlighet att lägga upp hastighet och annat i synfältet.

Kanske via en knapp på golvet som man kan trampa på?

DET skulle kännas rejält modernt :-)-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Laddar ner MCA-filen och kör den. Då f&[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]