- tis 07 jan 2014, 21:45
Har en D6PIH precis som du Sandström och de senaste 2,5 veckorna har jag "bara" haft en 285 hk diesel, enbart eldrift har inte fungerat pga "tillfälliga begränsningar i Hybriddriften". I lördags självläkte bilen och idag var jag hos min personliga mekaniker som inte kunde hitta något egentligt fel, mer än några felkoder och att Volvo kände till att detta kan hända och jobbade på en uppdatering av mjukvaran... Fast 285 hk diesel är inte helt fel det heller... Det bara bullrar lite mycket när man väl vant sig vid eldriftens totala tystnad.
FSandstrom skrev:Kan du vara så vänlig och förtydliga vad du är rädd för genom att lämna nyckeln i bilen när du ska tvätta den? Jag gör det nämligen varje gång just för att undvika strulet med att bilen låses i tid och otid. Med nyckeln i bilen så ska den ju enligt programmeringen inte kunna låsa sig av misstag. Min visst så är jag den första att erkänna att jag inte litar på någon mjukvaruprogrammering gällande bilar.
Exakt min känsla också, fungerar riktigt bra förutom när man kör högtryckstvätten då backspeglarna kör jojo fram och tillbaka av alla upp/låsningar... Jag har dock inte vågat lägga in nyckeln i bilen, det känns minst sagt som att be om problem.
Har en D6PIH precis som du Sandström och de senaste 2,5 veckorna har jag "bara" haft en 285 hk diesel, enbart eldrift har inte fungerat pga "tillfälliga begränsningar i Hybriddriften". I lördags självläkte bilen och idag var jag hos min personliga mekaniker som inte kunde hitta något egentligt fel, mer än några felkoder och att Volvo kände till att detta kan hända och jobbade på en uppdatering av mjukvaran... Fast 285 hk diesel är inte helt fel det heller... Det bara bullrar lite mycket när man väl vant sig vid eldriftens totala tystnad.