- tor 18 aug 2016, 22:01
Fick en påpekan vid service om att främre bussningarna till bakvagnen började bli dåliga i båda sidor.
Bilen i fråga är en V60 T3-2012, med 7000 mil på mätaren.
Vad jag har förstått så är detta ett vanligt fel.
Vet vilka bussningar det är och så, men har inte själv kollat något på det än.
Har sett youtube-klipp på byten där man "pressar/drar" ur bussningarna.
Frågan är om det är stört omöjligt att göra det själv? Någon här som gett sig på operationen i fråga?
Den andra tanken är om det underlättar om man tar ur hela bärarmen? Går den att få ut enkelt, den ser ju trots allt inte överdrivet stor ut, om man t.ex jämför med min S70.
Om man skulle kunna få ut hela bärarmen, så skulle jag ju kunna byta bussningen på jobbet.
Annars blir det ju att lämna in den. Volvo ville ha 5400 för delar,arbete och hjulinställning.
Frågan är ju om de nya bussningarna håller längre, eller är det bara en dålig konstruktion?
Bilen i fråga är en V60 T3-2012, med 7000 mil på mätaren.
Vad jag har förstått så är detta ett vanligt fel.
Vet vilka bussningar det är och så, men har inte själv kollat något på det än.
Har sett youtube-klipp på byten där man "pressar/drar" ur bussningarna.
Frågan är om det är stört omöjligt att göra det själv? Någon här som gett sig på operationen i fråga?
Den andra tanken är om det underlättar om man tar ur hela bärarmen? Går den att få ut enkelt, den ser ju trots allt inte överdrivet stor ut, om man t.ex jämför med min S70.
Om man skulle kunna få ut hela bärarmen, så skulle jag ju kunna byta bussningen på jobbet.
Annars blir det ju att lämna in den. Volvo ville ha 5400 för delar,arbete och hjulinställning.
Frågan är ju om de nya bussningarna håller längre, eller är det bara en dålig konstruktion?
Volvo S70 2.5T-99 (ATM steg 1)
Volvo V60 T3-12 (BSR steg 1)
Volvo V60 T3-12 (BSR steg 1)