Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda visning för regenerering. I början på regenerering så är stapeln vit och när skivbromsarna aktiveras blir den delen grön. Fick läsa i manualen hur det hängde ihop. Vad jag mer noterar är att "hinnan av ytrost" på bromsskivorna efter tex, regn, biltvätt försvinner inte "snabbt" på framaxel. Däremot bromsskivorna bak blir rena/blanka snabbt, helt tvärsemot min tidigare XC60 Recharge. ( Och alla mina tidigare bilar )

Är det något fel på bromskraftsfördelning fram/bak? Eller används bakbromsarna på något annat sätt separat?
Hade en XC60 -13 från 2014 till 2020 som såldes vid 32000 mil. Klossar byttes runtom vid 6000 mil. Efter det byttes bara stårklastarlampa och ett motstånd till kupéfläkten. Tanken på bromsbelägg slog mig aldrig.
Som TS vill jag påpeka att jag inte frågar efter livslängden på bromsbelägg utan varför främre bromsskivorna inte "blir rena" men dom bakre blir det? Och betänk att Recharge nyttjar elmotorn till stor del av bromsbehovet. Läs mitt första inlägg för mer info och min bil har bara rullat 100 mil :)

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]