- mån 26 maj 2008, 19:39
#195289
Min regnsensor verkar inte fungera alls - tror jag i varje fall. Visst ska det tändas en liten lampa i knappen som sitter på högerspaken?
Vilket läge ska sedan spaken vara i? Intervalläget? Eller rent av nolläget?
Det händer ibland att el_P-bromsen inte vill släppa vid start. Har det hänt er andra?
Kanske inget fel, men bränsleförbrukningen verkar lite hög för min smak. Visst är det en automatare jag valt, men den er törstigare än min stora tunga Renault Grand Espace var. (2.0 dCi 170hk) Visserligen hade den manuell låda.
Jag ligger på ca 10l/100km 60% stad och 40% landsväg/motorväg utan att direkt trycka hårt på plattan. Inga höga hastigheter på motorvägen heller. Max 130.
Tror ni att detta kommer att ändra sig? Att bilen drar lite mer när den är helt ny för att sedan minska på förbrukningen?
Vidare. Kan man inte få ett litet diskret ljud från bilen som talar om att den låser så man slipper vända sig om och kolla blinkersarna när man kommit så långt ifrån bilen att man inte längre hör den låsas?
Och en fråga till: Hur länge måste ni andra med denna option, vänta på att bakluckan ska börja öppnas elektriskt? Jag menar jag får hålla knappen på fjärren intryckt i kanske tre-fyra sekunder innan luckan reagerar. Är det normalt kan jag iofs leva med det. Jag vill bara veta om det är ett fel på just min bil.
I övvrigt, efter tre dagars körning: Vilken kärra! Helt underbar att köra, jättestabil och så tyst i kupén. Misstänker att laminerade rutor starkt bidrar till den låga ljudnivån på brus m.m.
Vilket läge ska sedan spaken vara i? Intervalläget? Eller rent av nolläget?
Det händer ibland att el_P-bromsen inte vill släppa vid start. Har det hänt er andra?
Kanske inget fel, men bränsleförbrukningen verkar lite hög för min smak. Visst är det en automatare jag valt, men den er törstigare än min stora tunga Renault Grand Espace var. (2.0 dCi 170hk) Visserligen hade den manuell låda.
Jag ligger på ca 10l/100km 60% stad och 40% landsväg/motorväg utan att direkt trycka hårt på plattan. Inga höga hastigheter på motorvägen heller. Max 130.
Tror ni att detta kommer att ändra sig? Att bilen drar lite mer när den är helt ny för att sedan minska på förbrukningen?
Vidare. Kan man inte få ett litet diskret ljud från bilen som talar om att den låser så man slipper vända sig om och kolla blinkersarna när man kommit så långt ifrån bilen att man inte längre hör den låsas?
Och en fråga till: Hur länge måste ni andra med denna option, vänta på att bakluckan ska börja öppnas elektriskt? Jag menar jag får hålla knappen på fjärren intryckt i kanske tre-fyra sekunder innan luckan reagerar. Är det normalt kan jag iofs leva med det. Jag vill bara veta om det är ett fel på just min bil.
I övvrigt, efter tre dagars körning: Vilken kärra! Helt underbar att köra, jättestabil och så tyst i kupén. Misstänker att laminerade rutor starkt bidrar till den låga ljudnivån på brus m.m.
Senast redigerad av 3 betterlead, redigerad totalt 0 gång.
Drömbil: Aston Martin DB9 V12 Vanquish. I garaget skulle även en Jaguar E-Type få plats. Körde fr o m 31/5 -18 -- 12/6 -20 en Volvo XC60 T8 Bursting Blue - MY19. Min senaste Volvo var en V70 MY12 R-des 2,5FT. Min första var en Amazon 123 GT MY1967. Rattar en Audi e-tron nu.