Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag kan inte annat än beklaga att vi rekommenderat er fel produkter och dessutom varit usla på att återkomma i rimlig tid.

Produktrekommendationer
Vi är medvetna om att vår regnr-filtrering av vilka produkter som passar respektive bilmodell är för grov. Ibland byts komponenter ut mitt i en produktionsmodell och då räcker det inte med regnr för att på ett tillräckligt sofistikerat sätt kunna filtrera bort irrelevanta produkter. Vi har satt det som vårt viktigaste it-projekt till hösten att hitta ett sätt att till 99% endast visa produkter som passar. Det kommer dock kvarstå ett visst behov av att läsa produkttexterna även fortsättningsvis då allt inte kan hämtas via registreringsnumret (finns t ex ej chassinr att hämta från bilregistret för alla bilar eller huruvida dom har AC eller inte osv). Oavsett så är det vår policy att om vi har rekommenderat fel produkt så står vi för alla kostnader och kunden skall kompenseras för det. Självklart skall det löna sig att handla hos oss!

Kvalitet
Detta är en omdebaterad fråga på många bilforum och som ni säkert känner till så finns det ett EU-direktiv som definierar de olika kvalitetsklasserna. Samtliga produkter vi saluför matchar begreppet originalkvalitet. Det är det absoluta kravet vi ställer på alla våra leverantörer. Nu har vi själva ingen möjlighet att testa samtliga produkter innan vi skickar ut dom, men om det skulle vara så att vi får en indikation på att delen inte håller måttet så tar vi genast bort den ur sortimentet. Vårt mål är som ni vet att erbjuda bra bildelar till skruvade priser.

Servicenivå
Vad gäller vår kundservice så tycker vi att det är viktigt att hålla en hög nivå i vår service och just nu klarar vi inte av att leva upp till våra egna förväntningar. Vi har nu 12 personer på vår kundserviceavdelning och fler har rekryterats och utbildas just nu, men det räcker inte till. Det har inte varit helt lätt att hitta duktigt folk i Stockholmsområdet som både har en god bilförstålse, förstår god service och dessutom är snabb framför datorn med alla olika system vi arbetar med. Vi har nu över 200 000 produkter i sortimentet och arbetar med över 70 leverantörer. Det säger sig självt att det tar en stund att arbeta upp en bra kunskap i allt som krävs. Om ni känner någon som ni tror passar in på arbetet så tipsa oss gärna, vi kommer att behöva vara dubbelt så många under nästa år för att kunna uppfylla den servicenivån som vi vill ligga på.

Det kommer in 2000 mail och ca 500 telefonsamtal varje vecka. Vår ambition är att det inte skall vara längre än 15 minuters telefonkö och vi skall svara på e-mail inom 2 arbetsdagar. Det har vi inte lyckats uppnå den senaste tiden. Returer som anmäls på vår returwebb hanteras och krediteras inom 1 vecka från att vi har mottagit delen. Det fungerar fortfarande bra enligt vår statistik. Nu går vi in i semestertider och vi har fyllt på med mycket extrafolk men det räcker inte till och vi söker med ljus & lykta efter fler som kan hjälpa oss att serva våra kunder så att vi kan återgå till normala nivåer. Inför hösten funderar vi på att införa en chatfunktion för att öka servicen och minska telefonköerna. Vad tror ni om det?

Kunderna är våra ambassadörer!
Vi brukar vanligtvis inte svara med så långa svar, men vi känner att ni på Jagrullar är våra viktigaste kunder och det är från er och andra bilnördar vi kontinuerligt får förslag på förbättringar och tillägg i sortimentet som gör att vi fortsätter att utvecklas år efter år. Vi har beordrat övertid och satt in extra resurser för att få ner väntetiderna - håll ut, vi lovar att bättra oss rejält inom kort!

Och för er jagrullare som har fått en felaktig del eller blivit dåligt bemötta ber jag verkligen om ursäkt, skicka ett PM med ert ordernr så skall jag se till att ni kompenseras. Övrig feedback mottages tacksamt!

Roberth Risberg
VD, Skruvat.se
Skruvat ligger väl inte direkt på plus just nu, orimliga leveranstider och noll chans att komma i kontakt med, värre än statliga myndigheter :evil:

Skämmes tamefan!

Uppdatering:

Kort efter att jag skickat PM till Skruvat här på forumet så fick jag svar, jag förstår nu varför de har så långa "ledningar" i kundservice. Lite snett att man måste använda sig av jagrullar.se för att få kontakt dock ;)
Dålig kundservice,Långa leverans tider.Jag har beställt förut några gånger då har de gått bra men dom 2 sista gångerna har de varit för lång leverans de står att de fins i lager när man beställer,de går inte å ringa dom.Jag kommer inte handla igen tyvär,de är bra sortiment å priser men jag betalar hellre mera än att ha bilen stående isär skruvad i väntan på delar.
//Andreas
Är det vanligt att leveranstiden inte stämmer alltså? För i så fall är det ju verkligen inte bra.
Jag har beställt många gånger på skruvat och har alltid fått sakerna enl den utlovade tiden typ 2 dagar och har inte haft några andra problem heller. Därför är jag lite förvånad över all kritik. Å andra sidan så är det alltid de som är mest missnöjda som hörs mest.

Vore intressant med en kommentar på detta med leveranstiderna från skruvat.
Köpte hjulnav bak till bilen, navmuttern passade inte min modell, samt skruven för att hålla fast skivan.
Fick till svar att skicka tillbaka den fast jag verkligen poängtera att jag löste det ändå. Ville bara att dom skulle se över navet så inte nästa person får samma sak.
Sen tog det en jävla tid att få grejerna fast det fanns på lager!
Tomas88 skrev:Är det vanligt att leveranstiden inte stämmer alltså? För i så fall är det ju verkligen inte bra.
Jag har beställt många gånger på skruvat och har alltid fått sakerna enl den utlovade tiden typ 2 dagar och har inte haft några andra problem heller. Därför är jag lite förvånad över all kritik. Å andra sidan så är det alltid de som är mest missnöjda som hörs mest.

Vore intressant med en kommentar på detta med leveranstiderna från skruvat.

Jag har åxå beställt ett antal gånger å dom har hålt leveransen.Senaste 2gånger jag har bestält står de att varorna var i lager men tydligen inte,imorgon är de en vecka sen jag beställde har inte fått nån leveransraport,gick in på sidan å kolla nu står de kopplings kitt i lager hos lev,men de gjorde de inte när jag beställde.Jag försökte ringa men telefon suporten var stäng över sommaren.Ska prova att maila dom.
//Andreas
Och då var dom berömda leveranstiderna uppe på tapeten igen.
Beställde kamrem och balansrem hos Skruvat 8/10 2012, skulle ta 3-4dagar.
11/10 får jag besked att delarna kommer 16/10, OK för mig men 18/10 mailar jag kundtjänsten och undrar om grejorna kommer snart.
Ingen vet något, får ett mail där det står att delarna kommer 16/10. JAJA men det datumet har ju varit!
Fortfarande ingen som kan lämna ett leveransdatum.
Dom får väl idag på också annars får jag väl annulera ordern och beställa någon annanstans.
Sen att man ska behöva ta del av deras interna mailväxling där frågan bollas runt och ingen av alla inblandade vet något verkar ju inte så smart ?:-/
MVH P
Vill du bli blåst och dåligt behandlad, handla hos skruvat. Beställde grejer som skulle passa min bil efter regnr, det var helt fel del, tänkte att jag gör reklamation, först fick man sitta i telefonkö i nästan 3 timmar, en dag svarade de inte alls på 3 timmar, kom en plats fram i kön på 46 pers på 45 minuter!!! När jag väl fick tag på dom så såg de att det var fel del och rekommederade en annan, men jag kunde inte få den nya utan den måste jag också betala för, så jag låg ute med pengar för dubbla beställningar och två verkstadsbesök, fick skicka tillbaka den felaktiga varan och det tog 2 månader innan jag fick tillbaka pengarna, och för det andra verkstadsbesöket har jag inte fått något efter nu 3,5 månader då de säger att kvittot inte är enligt deras "spec", jag gick på verkstaden som en normal person, betalade och fick ett kvitto och det var det jag skickade in, men de vill tydligen att verkstaden ska ändra sin kvittoskrivning (ekonomisystem) så att det passar skruvas rutiner, jag har betalat 1000kr för mycket och vill ha tillbaka de pengarna, ska gå till ARN då de bryter mot konsumentköpslagen, och jag kan inte påverka nån verkstads rutiner i hur de skriver kvitton. Jag kunde lika gärna köpt delen på volvo för fullpris, det hade blivit billigare än att ta ledigt 2 dagar för byte, sen byte igen, 3 resor till ombud för att hämta/lämna paket och en inställd semesterresa pga att jag inte kunde använda bilen på en dryg vecka, och det var min enda semester i år så jag fick stanna hemma. Och på sin egen hemsida bestämmer de själv vilka rekommendationer på kundnöjdhet som publiceras, gissa hur många negativa det blir då? Aldrig mer!!!
Jag handlar ofta på www.trodo.se. Där kan du markera om du vill att dom kollar mot WIN numret. Det är inte alltid det räcker med reg. nummer. För 50 kr. Så kollar dom det samma dag (om du har brottom). Sedan betalar jag med Klarna, där kan jag välja 30 dag. kredit. Betalar ibland med PayPal, dom är bra på när det "krånglar". Framför allt när det är utomlands. Hade problem med övre kylarslangen till min 745-a. (B234F motor) Den ser (nästan) likadan ut (som till B230F motorn) men generator remmen skavde hål på den (generatorn sitter högre upp på B234F). Behövde aldrig betala den, då Klarna håller inne betalningen tills jag har godkänt den. Detta är snart 2 år sedan och har inte fått tag i någon annan än, så original slang sitter kvar än. 36 år gammal........
Värmepaket Volvo 240

Här finns information om orsaker och å[…]

Generatorn brukar ligga ansluten direkt till batte[…]

Förra ägaren säger att den är […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Tjusigt, kan man lämna in sin bil för om[…]