Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

sewe skrev:Vad less man är nu.

Fick idag kontaktstycke till dimljusknappen av Grammse (Tack Grammse)
Tråkigt att det skulle sluta med skada på bilen :( . Hoppas det löser sig smidigt ,koppla du klart eller gav upp efter skadan på bilen? Jag hade inte varit glad även om det varit ens egna ungar.
Något fyllo repa ner min hö framskärm när bilen stod på gatan för dryra året sedan,satt gummirester på skärmen som någon sparkat längst med den. gummit gick få bort med det är 2 st dm långa veck som inte är allt för vackra :(
Brainy skrev: Däremot så är det ju väldigt tråkigt om föräldern sen ska hålla på och tjaffsa om det :(
Ja det är en sak jag stör mig oerhört på, har man ungar så kan sånt här helt klart hända men börja med att det va mitt fel för att bilen stod inne på gården :roll: .... sen så är dom här föräldrar såna som har ungar som aldrig gör nå fel
Tomas88 skrev:Tråkigt, men du kan ju glädjas åt en nylackad framskärm i stället.
Ingen jag gläds åt, först allt strul som garanterat kommer att ske, bli av med bilen,ej originallack och ev nyanskillnad.
Som du märker så ser jag inget positivt med att få en nylackad skärm
Grammse skrev: Tråkigt att det skulle sluta med skada på bilen :( . Hoppas det löser sig smidigt ,koppla du klart eller gav upp efter skadan på bilen? Jag hade inte varit glad även om det varit ens egna ungar.
Ja du grammse, funderade ett tag om du hade skickat en förbannelse med stycket :-DD

En 10:a för emballage får du iaf :-)-) :-DD

Jodå va tvungen att koppla klart fast det kändes värdelöst, bilder på det

Så här såg det ut innan,kopplat med skor och krympslang
Bild
Bild
Och så här vart det
Bild
Idag har jag varit kontakt med mitt F-Bolag samt en skadereglerare.

Nackdelen är att bilen inte ska in förrän i nov pga att Edsbylack som ska göra jobbet har ganska mycke att göra men dom ska tydligen vara riktigt bra med gott rykte och så då kan jag vänta.

Passade på att fråga killen från Edsbylack om nyansskillnad och han svarade att det får inte förekomma, är inte vi nöjd så kommer inte kunden vara nöjd så då gör vi om jobbet tills vi blir nöjd
När ändå bilen ska in så tänker jag även passa på att få stänklapparna lackade

3000:- fattigare blir grannen iaf
Jo jag har också hört bra från edsbylack. Broder fick framskärmen lackat av dem och jag har inte reagerart på nyansskillnad där men då ska tillägas jag ej kollat så noga pga de är en bruksbil. Ryktena är goda iaf och syna jobbet hårt efter avslut ska nog de gå bra. Synd med skador och de alltid ska bli trubbel. :(
Användarvisningsbild
av Severin
Och här är det bara utgifter :cry: , motorelektroniklampan tändes idag så med min otur så blir det inte billigt :cry:

Ska in med den nästa vecka för felsökning
Användarvisningsbild
av Severin
Bilen går precis som vanligt,att den tänds beror väl på att den inte håller sig inom normen för avgasrening men det kan ju vara lamdasonden vilket kostar några kronor
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 37

Hejsan! Är inte så uppdaterad på […]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]

Är det någon som vet vilken BT version […]

Går det att demontera turbon utan att monter[…]