Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1042645
Hm, kikade på bilderna på kammarna jag tog igår. Verkar som att båda står fel, men mest insugskammen. Insugskammen ca en halv kugg, avgaskammen ca 1/4e dels kugg.

Ingen direkt överraskning att dom står fel, eftersom tolkar uppenbarligen inte använts tidigare^^.... Och folk fortsätter envisas med att tolkar inte behövs^^... Visst, vill man ha felinställda kammar så kör på utan tolkar ni :P Slöa jävlar^^
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1042664
Tolkar vad är det?? Har aldrig hört talas som det. Själv brukar jag släppa på spännrulle till kamremmen och köra på startmotorn tills remmen hoppar av :lol: :-~

Självklart så ska man ju använda tolkar undrar om dom senare motorerna med VVT är känsligare om kammarna står fel :???:. Får hoppas att dom kammarna står rätt på min det var ju ändå ett volvoföretag som gjorde bytet kommer inte ihåg vad företaget heter det var något konstigt namn så man är lite skeptisk (HMM)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1042671
VVT'arna har nog lite lättare i den form att VVT'n faktiskt kan kompensera för halv-taskig inställning, till en viss gräns. Dock blir det ju ändå fel då VVT'n inte fungerar som den ska. Så, fel är ju fel, oavsett motor.
VVT'arna är ju dock bökigare att nolla, iom att man måste nolla själva VVT'n också.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1042688
Ja lite klarar den ju att kompensera men det är som du säger fel kammarna ska stå exakt rätt för att VVT ska fungera så som den är tänkt till att göra.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1042743
Ja just det, passade ju givetvis på att kolla över rotorn och fördelaren när jag ändå tog bort dom. Har ju haft dom några år nu. Ser fortfarande fräsha ut. :)
Lite svart på mitten-stiftet, och 1-2 hack på rotorn, ingen olja, fukt eller sot fanns i fördelaren, så dom delarna går några år till :-)-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1042753
Ja fördelaren och rotorn det är en sak som har hängt med i många år det.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 54
Inpassning

Verkar lite si och så med passformen ibland […]

Funkar denna adapter?

Jag undrar också det. Jag har samma stereo n[…]

Fläkthelvete

Det är samma fläktvinande under laddning[…]

Volvocarsretail har nya V90 Cross Country B5 bensi[…]