- fre 09 aug 2013, 20:10
Ja - nu har jag lyckats en andra gång att beställa fälgar som är omöjliga att hålla rena. Denna gången Ymir. På förrförra bilen var det Balder om jag inte minns fel. Inte lätt att veta innan och svårt att se när man beställde men hur har man tänkt här? Ett djupt spår som är omöjligt att hålla rent från skit. Allt bromsdamm samlas där och även med fälgrengöring är det svårt att få bort allt. Kan tillägga att bilen kommer direkt från Biltvätten på bilderrna. Designmässigt eller funktionsmässigt så fattar jag inte vad vitsen är. Kunde man inte haft en slät övergång?
På Balder var det samma sak - i stället för att ha en övergång som är vänd utåt så hade man en konkav övergång mellan yttre fälgbanan och fälgen. Också omöjliga att hålla rena.

På Balder var det samma sak - i stället för att ha en övergång som är vänd utåt så hade man en konkav övergång mellan yttre fälgbanan och fälgen. Också omöjliga att hålla rena.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson