Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Tro det eller ej men nu svara han på båda mailen.Kanske han blev väckt av ett pling från datan hemma i soffan. :wink:
Det hjälper visst ringa och muttra lite till af ......
av *pettson*
Varför kan inte folk som INTE VILL jobba.. just vara arbetslösa? Helst utan ersättning. Dom verkar samlas i flock runt viktigare uppgifter, kanske kan det vara tillgången på kaffe eller möjligheten att sova obemärkt som gör att dom inte sparkas.?
Har nu surnat till på mitt försäkringsbolag (förlåt för mitt avsteg från tråden, flytta mitt inlägg om ni vill)..
Om man anmäler nåt i maj. Får det registrat i juni... Och svarsbrevet dyker upp i oktober..
Kontakter sker och allt ska lösa sej på ett kick.
november går.. december går, januari går. Naturligtvis med försök att kontakta MINST 2ggr veckan från min sida men ingen svarar, jag lämnar meddelande hos både handläggare och chef..
Får tag i en chef i nu i februari. 10 min senare har jag kontakt med handläggaren. Minsann jodå allt är klart. Pappret är hos mej senast på torsdag (tisdag när samtalet sker). Inväntar nu till 1 månad senare (torsdags). Inga papper eller annat, får nu som en lyckoträff tag handläggaren, han hade räknat ut allt.. När jag fördjupar mej i samtalet inser jag trots ärendenr: Han vet inte vem jag är, han vet inte vart jag bor, han har ingen kalkyl gjort, ingen har värderat. MEN han fixar minsann.. Jag kräver kalkylen i min mail samma dag. Inga problem. Inser att han har ändå ingen aning om min hemadress eller min mail.
Naturligtvis tvingar jag på honom uppgifterna.
Torsdag går och fredag likaså men inget kommer. Måndag morgon (igår) får jag tag i hans chef som bedyrar att joo det har nog tagit lite väl lång tid. Och det verkar ju lite fel..
Han förklarar att han kan lämna ett meddelande om att jag vill prata med handläggaren? Förklarar att antingen fixar han problemet eller byter ut handläggaren. En handläggare som inte utför nåt är inte till nån nytta för mej.. Han förstår problemet.. Jag ska få kalkylen i eposten direkt.

Idag är det tisdag och ingen kalkyl.. och jag kan redan nu se framför mej hur veckan kommer att se ut i brevlådan.
Välkommen till lantbruksenheten på länsförsäkringar.. :twisted:
av llesrof
*pettson* skrev:Varför kan inte folk som INTE VILL jobba.. just vara arbetslösa? Helst utan ersättning. Dom verkar samlas i flock runt viktigare uppgifter, kanske kan det vara tillgången på kaffe eller möjligheten att sova obemärkt som gör att dom inte sparkas.?
Men det är ju det som är poängen - man vill inte jobba men man vill gärna stå ihop med andra och fika, snacka och ha det trevligt samtidigt som folk tror att man gör något otroligt viktigt och komplicerat. Och dessutom ge en saftigt betalt för det. Jag har byggt hela min karriär på det :mrgreen:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Arbeta? Närvaro med uppburen lön. Nja ok jag ser helst att jag får något gjort även fast det inte alltid är det roligaste man ska göra.

Ilesrof den beskrivningen stämmer på mina 5 föregående handläggare på AF :)
av svempus
ska in till af i morgon och byta handläggare då. den jag har som handläggare har jag träffat en gång på tre år så nu har jag tröttnat på honom. ska ochså höra med dom varför jag ej har blivit hänvisad till jobbgarantin eller vad det heter. har ju gått hemma i över fyra månader nu har tröttnat på de nu...
Användarvisningsbild
av Nexus
Byt handläggare säger jag bara, den jag har nu är riktigt bra även om han glömde mitt mail en gång. :wink:
Min första var inte värd 5 öre. Hon släppte allt och drog på semester och där stod jag utan ersättning och fatta noll vad man skulle göra. Utskriven från af och ej inskriven till f-kassan. :evil:
av svempus
kunde inte byta handläggare i kundtjänsten fick ett namn som jag skulle ringa om byte. visst gjorde de fick tag på honom och berätta hur de låg till. skulle få byta sa han visst skulle ta ca en vecka me bytet tog nästan tre veckor innan jag fick tag på honom på nytt. så nu har jag tid inne på af på tis nästa vecka för möte. och sen har man ju blivit uppringd av en arbetsgivare om jobb ochså ska bara fixa en bil så en kan åka och prova på de jobbet snarast....ska ochså fråga varför dom säger att man ska få hjälp så snart som går att komma in på jobbgarantin för unga.jag har ej hört ett ord om det och ändå har jag gått hemma i snart sex månader så jag undrar varför jag ej har fått kommit in där....
Användarvisningsbild
av Nexus
Yes nu slipper jag arbetsförmedlingen i minst 6 månader framöver då jag har fått jobb som cnc-operator och börjar den 3 Januari. En bra start på nya året :D
Användarvisningsbild
av FWH
Grammse skrev:Yes nu slipper jag arbetsförmedlingen i minst 6 månader framöver då jag har fått jobb som cnc-operator och börjar den 3 Januari. En bra start på nya året :D
Grattis. :D :-)-)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid