- tis 23 mar 2010, 17:22
Varför kan inte folk som INTE VILL jobba.. just vara arbetslösa? Helst utan ersättning. Dom verkar samlas i flock runt viktigare uppgifter, kanske kan det vara tillgången på kaffe eller möjligheten att sova obemärkt som gör att dom inte sparkas.?
Har nu surnat till på mitt försäkringsbolag (förlåt för mitt avsteg från tråden, flytta mitt inlägg om ni vill)..
Om man anmäler nåt i maj. Får det registrat i juni... Och svarsbrevet dyker upp i oktober..
Kontakter sker och allt ska lösa sej på ett kick.
november går.. december går, januari går. Naturligtvis med försök att kontakta MINST 2ggr veckan från min sida men ingen svarar, jag lämnar meddelande hos både handläggare och chef..
Får tag i en chef i nu i februari. 10 min senare har jag kontakt med handläggaren. Minsann jodå allt är klart. Pappret är hos mej senast på torsdag (tisdag när samtalet sker). Inväntar nu till 1 månad senare (torsdags). Inga papper eller annat, får nu som en lyckoträff tag handläggaren, han hade räknat ut allt.. När jag fördjupar mej i samtalet inser jag trots ärendenr: Han vet inte vem jag är, han vet inte vart jag bor, han har ingen kalkyl gjort, ingen har värderat. MEN han fixar minsann.. Jag kräver kalkylen i min mail samma dag. Inga problem. Inser att han har ändå ingen aning om min hemadress eller min mail.
Naturligtvis tvingar jag på honom uppgifterna.
Torsdag går och fredag likaså men inget kommer. Måndag morgon (igår) får jag tag i hans chef som bedyrar att joo det har nog tagit lite väl lång tid. Och det verkar ju lite fel..
Han förklarar att han kan lämna ett meddelande om att jag vill prata med handläggaren? Förklarar att antingen fixar han problemet eller byter ut handläggaren. En handläggare som inte utför nåt är inte till nån nytta för mej.. Han förstår problemet.. Jag ska få kalkylen i eposten direkt.
Idag är det tisdag och ingen kalkyl.. och jag kan redan nu se framför mej hur veckan kommer att se ut i brevlådan.
Välkommen till lantbruksenheten på länsförsäkringar.. :twisted: