- ons 31 maj 2006, 22:43
när han krafsade på intercoolern och försökte få loss något djur som fastnat där:) Annars är han på bilen jämt. Jag har ju överfalls larm på bilen
som jag nu börjat utlösa, och det verkar funka.

Frille skrev:Jag har ju då en ganska.. kul katt, och trevlig. Dock har han nu gått och blitt kåt på "sommarbilen".. som han för övrigt fastnade i,matzen10 skrev:Katter är lite som fåglar; finns många, är svåra att att få bort, gör nytta.Att dom stryker runt på tomten kan jag leva med men när dom är på bilen får de vara nog.
Kanske ska man lära sig leva med dom?
Har tre katter på gatan som, ibland, använder bilen som gångväg eller värmekälla på vintern. Visst, det blir lite avtryck men inga repor. Däremot tycker jag inte om fågeltreck på bilen! Det fräter rätt bra..
Och som sagt; katter håller en del skadedjur borta vilket torde vara tacksamt.
M V H
---> Matz
En hal bil gör att katten gärna fäller ut sina små klor för att få fäste när dom ska upp på bilen.Sen om nån skrämmer den gör den mer än gärna en burnout på huven och små fina repor uppstår.
De tipps jag har hört är vitpeppar på bilen men de är nog ingen höjdare för lacken.
Och ett som ska fungera är T-röd blandat med lite vatten och spraya de runt bilen,ska tydligen bli nån lukt dom inte gillar.Håller ju också bara tills de kommer en regnskur sen får man lägga ut en ny dos.
när han krafsade på intercoolern och försökte få loss något djur som fastnat där:) Annars är han på bilen jämt. Jag har ju överfalls larm på bilen
som jag nu börjat utlösa, och det verkar funka.