Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

~Kalle~ skrev:Hur snabbt går en sån där som snabbast? :)
Vi var 3 st som susade fram i 70 blås härom veckan (kurvig nerförsbacke), men vi fick lugna oss eftersom vi kom ikapp bilarna :shock:
Användarvisningsbild
av erikn
skovde skrev:Med rätt sadel, ett par shyssta brallor och massa vaselin så blir det ingen babianröv :D
Har hittills inte hittat rätt sadel, så mina nio rundor har alltid slutat med ont i röven.
Vättrenrundan är nog en upplevelse, 30 000 andra cyklister och folkfest utmed vägarna. Och iomed att jag ska cykla vätternrundan så har man ju ett mål vilken gör en motiverad till att träna.
Tyvärr är det inte 30000 cyklister. Förra året var det 19300 anmälda. Gränsen tycks ökad till 20000 i år, inkl en nymodighet som är bra säkerhetsmässigt, de har infört 10 extra startgrupper på lördag förmiddag för de som kör under 9 timmar = fort = fara vid omkörning. Dessa platser tog tydligen slut på 2-3 dagar (600 platser).

2009:
Anmälda: 19 300
Startande: 15 491
Fullföljde: 14 483
~Kalle~ skrev:Hur snabbt går en sån där som snabbast? :)
Inte för att jag har en exakt likadan, jag har rakt styre men racerdäck. Snabbaste jag kommit upp är ca 75, men då går benen som trumpinnar och backen lutar kraftigt nedåt...
Men värst är nog ändå den gången jag lånat morsans damcykel, och blev puttad hem av en polare med en 125cc (många år sedan), i värsta nedförsbacken gasar han på fullt, med högerbenet på min pakethållare och puttar mig i en vansinnig fart. Över 100 var det, efter nedförsbacken kommer en ganska kraftig kurva, och fotbromsen (enda bromsen) på cykeln låste alldeles för enkelt så det var läskigt att bromsa inför kurvan. Hade jag inte klarat kurvan hade jag nog inte suttit här och skrivit nu.
skovde skrev: Med rätt sadel, ett par shyssta brallor och massa vaselin så blir det ingen babianröv :D
Vättrenrundan är nog en upplevelse, 30 000 andra cyklister och folkfest utmed vägarna. Och iomed att jag ska cykla vätternrundan så har man ju ett mål vilken gör en motiverad till att träna.
Vaselin brukar användas i vissa sammanhang när män med samma intresse träffas. :wink:
Det där med folkfest tror jag inte på. Vissa tävlingsmänniskor bryr sig inte om sin omgivning när dom uträttar sina naturbehov. Man hänger ut draggen här och var, och skiter var som helst, då magen har en tendens att kunna "balla ur" vid en sådan här kraftansträng.

Jag tror inte många boende runt spektaklet ser det som en folkfest.
Men det kanske är fest för cyklister. ??:-/
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid