- lör 05 sep 2009, 20:27
Oooh, ingen länk till den?
År 2020 ska ingen bli dödad eller skadad i en Volvo.
Moderator: Moderatorer
~Kalle~ skrev:Hur snabbt går en sån där som snabbast? :)Vi var 3 st som susade fram i 70 blås härom veckan (kurvig nerförsbacke), men vi fick lugna oss eftersom vi kom ikapp bilarna :shock:
skovde skrev:Med rätt sadel, ett par shyssta brallor och massa vaselin så blir det ingen babianröv :DHar hittills inte hittat rätt sadel, så mina nio rundor har alltid slutat med ont i röven.
Vättrenrundan är nog en upplevelse, 30 000 andra cyklister och folkfest utmed vägarna. Och iomed att jag ska cykla vätternrundan så har man ju ett mål vilken gör en motiverad till att träna.Tyvärr är det inte 30000 cyklister. Förra året var det 19300 anmälda. Gränsen tycks ökad till 20000 i år, inkl en nymodighet som är bra säkerhetsmässigt, de har infört 10 extra startgrupper på lördag förmiddag för de som kör under 9 timmar = fort = fara vid omkörning. Dessa platser tog tydligen slut på 2-3 dagar (600 platser).
~Kalle~ skrev:Hur snabbt går en sån där som snabbast? :)Inte för att jag har en exakt likadan, jag har rakt styre men racerdäck. Snabbaste jag kommit upp är ca 75, men då går benen som trumpinnar och backen lutar kraftigt nedåt...
skovde skrev: Med rätt sadel, ett par shyssta brallor och massa vaselin så blir det ingen babianröv :DVaselin brukar användas i vissa sammanhang när män med samma intresse träffas.
Vättrenrundan är nog en upplevelse, 30 000 andra cyklister och folkfest utmed vägarna. Och iomed att jag ska cykla vätternrundan så har man ju ett mål vilken gör en motiverad till att träna.
"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]