- tor 10 mar 2022, 10:06
Det var mera ""Det finns hur mycket utrymme som helst nattetid för det." som fick mig att hoppa lite. det lärtsom man skulle kunna koppla in två bilar som laddar 11 kW var
. Här är det nog 95% som har två bilar på uppfarten idag, dock inte elbilar (ännu) .
Lövet skrev: ↑tor 10 mar 2022, 09:23Ok, det håller jag med om. Har man bara en elbil och bara laddar 6 A 4 kW så är det ju så klart inga problem.VolvoB20 skrev:Det ger att vi max förbrukar 11.5 kW om vi kör för fullt.Nu räknar du från att du alltid använder max kapacitet i övrigt. Rimligen gör du inte det nattetid när du laddar. Du kanske inte kan ladda 2 bilar max samtidigt men hur många kommer behöver det?Jag laddar med 6A bara (3-fas), det räcker gott för vardagskörning.
Om jag och frugan skulle köpa varsin elbil som laddar med blygsamma 11 kW så skulle det ju krävas att vi måste säkra upp rejält så vi skulle vilja lada samtidigt på natten,
Det var mera ""Det finns hur mycket utrymme som helst nattetid för det." som fick mig att hoppa lite. det lärtsom man skulle kunna koppla in två bilar som laddar 11 kW var

Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.