- mån 04 feb 2013, 20:09
Vid flera tillfällen har jag stannat när jag sett en bil som ser ut att ha fått problem och frågat om de behöver hjälp. I de flesta fall tittar de bara på en med ointelligent uppsyn och säger "näe" och sedan vänder de en ryggen. Förra helgen stod det en gammal skitbil på en väg i skogen. En snubbe gick mot bilen så jag och syrran stannat och frågade om det var hans bil och om något hade hänt så att han ville ha hjälp. Han blängde på oss, pressade fram ett "näe" och gick vidare. Då var det mitt ute i läskiga skogen och ett par kilometer till närmsta hus. Ett "Det behövs inte men tack för att du frågade" eller "Tack men det behövs inte" kan man ju förvänta sig. I lördags stod det en fransk minibuss på gatan i utkanten av byn. Varningsblinkersen flimrade hysteriskt så jag stannade till och frågade om han hade fått problem och behövde hjälp med något. Till min stora förvåning fick jag ett leende tillbaka och "Det är lugnt, jag väntar på bärgaren. Tack för att du frågade!" Det gjorde mig glad. Annars verkar folk över lag verkar vara tjurskallar, sociopater, konfliktsökande eller bara jävligt kassa på att fungera socialt med andra.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"