Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Ett sånt varningsljus vore kanske ett bra kompliment till triangel eller liknande som man stället ut en bit bakom bilen. Hittar dock bara 6-pack med dem.. måste man köpa så många? Känns lite overkill med 6st på bilen när man stannar. :)
*pettson* skrev:Ett tips till, av någon anledning är det jäkligt prisvärt att köpa senaste modekläderna, senaste kängorna. Senaste mobilen och senaste bilen.
Men vem i helvete bestämde att en REFLEX i ett snöre så den rör sej, ska prioriteras bort ur folks sortiment?
Nejdå folk kan allt, dom köper sej en diodlampa för 20 spänn på biltema och blinkar lite med om någon kommer nära. Det vet vi alla ställer sej i stark dager med ett bra halvljus vs en diodlampa. Det gör verkligen att diodlampan sticker lite i ögonen så man vet att nåt är där ute och vevar? När du ser lampan och armen är du alldeles för nära.

NEJ! inhandla en RÖRLIG reflex pronto och ta på den på rätt sida av kroppen oavsett om du är fotgängare eller bilist. En dag står du därute och förmodligen gör du minst en förare lycklig för att just DU syns.
Eller som jag, äger endast vinterjackor med reflexer. Hade det funnits relfexband med munkröja hade jag nog haft det med. Undra om grolls kan värma dit på en tröja man kommer med?
av umekille
det finns mycket kläder i reflexväg idag...
en reflexväst kan t.ex också hängas på en sak
som skall varnas för.
såg en sparkstötting som had en reflexväst på ryggstödet.
biltemas blinklampor blinkar inte lika länge som en reflex
reflexar utan batteriet tar ju slut en dag.
fick en reflexväst i julklapp på jobbet i fjol.
Vid flera tillfällen har jag stannat när jag sett en bil som ser ut att ha fått problem och frågat om de behöver hjälp. I de flesta fall tittar de bara på en med ointelligent uppsyn och säger "näe" och sedan vänder de en ryggen. Förra helgen stod det en gammal skitbil på en väg i skogen. En snubbe gick mot bilen så jag och syrran stannat och frågade om det var hans bil och om något hade hänt så att han ville ha hjälp. Han blängde på oss, pressade fram ett "näe" och gick vidare. Då var det mitt ute i läskiga skogen och ett par kilometer till närmsta hus. Ett "Det behövs inte men tack för att du frågade" eller "Tack men det behövs inte" kan man ju förvänta sig. I lördags stod det en fransk minibuss på gatan i utkanten av byn. Varningsblinkersen flimrade hysteriskt så jag stannade till och frågade om han hade fått problem och behövde hjälp med något. Till min stora förvåning fick jag ett leende tillbaka och "Det är lugnt, jag väntar på bärgaren. Tack för att du frågade!" Det gjorde mig glad. Annars verkar folk över lag verkar vara tjurskallar, sociopater, konfliktsökande eller bara jävligt kassa på att fungera socialt med andra.
Spoiler »
Cred till dig.. jag hoppas du åker förbi den dagen jag får problem och frågar om du kan hjälpa till!
joel80 skrev: Cred till dig.. jag hoppas du åker förbi den dagen jag får problem och frågar om du kan hjälpa till!
Tack! Vet hur tacksam jag själv skulle vara om någon hjälpte mig om jag var strandad. En gång stannade jag som sista bil vid en trafikolycka på RV40 mellan Borås och Ulricehamn. Inga personskador men väl en bil i diket. Tjejen som körde var chockad men hade redan tagits om hand av de som stannat före mig. Jag ställde ut min varningstriangel, lånade ut en reflexväst (har två i bilen) och lånade ut en filt till tjejen som kört i diket. Strax efteråt kom polis, ambulans och räddningstjänst. Polisen började fråga mig om vad som hänt och då insåg jag att alla andra dragit iväg. Jag hade ingen aning om det och insåg också att jag satt fast mellan två brandbilar som blockerade vägen för mig. Jag fick vänta en kvart innan jag kunde åka vidare. Nu behöver ju inte varenda bilist stanna men de som var vittnen kunde ju gjort det i alla fall.
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]