NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Måste ha en pendlarbil lite snabbt. sitter och budar på en V50 aut, 2008 med 2,4l bensin motor 140 hk.
Bilen har rullat 14000mil Kamrem Bytt 2021-12-14 vid 11 091 mil. 6 ägare ska besiktas 2026-02-28.
kända fel på bilen är följande
:Drivaxel damask skadad. Inre, Fram, Båda. är det dyrt om jag lämnar in den på verkstad?
Vad kostar en vanlig service på såna här bilar?
sen så är det vanliga slit skador lite rost, Lack Generellt mycket repor och små bulor.
Service boken verkar vara okej.
Max priset är 60 000kr är det ett okej pris?
Lite för törstig (hur lång ska du pendla?) gammal och dyr. Men det är ju upp till dig. Krocksäkerhet och komfort kostar.
Byta damasker är väl inte så dyrt, frågan är hur länge de varit trasiga och hur mycket smuts som kommit in. Nya drivaxlar är inte billigt. Har du ens provkört bilen?

Min pendlarbil i signaturen kostade 33tkr med 10.500mil.
0.46-0.5L milen och kedja.
Pendlarbil är oftast något man åker på veckan, och skruvar på helgen.
Den du är sugen på är en av dom mer reparationstunga bilarna jag ser efter egen erfarenhet. Med undantag för motorn är det konstant omsättning på reservdelar. (Säkert nån som inte har den erfarenheten, det är bara att gratulera)

Hade tänkt om, kolla efter en e-golf eller nåt.

Pendlarbil är oftast något man åk[…]

Har en gammal Haynes bok. Där står hur[…]

Dom har ingen lösning på problemet och […]

Lös del i grillen V90 D3

Hej, Har upptäckt samma sak på min bi[…]