- mån 10 feb 2014, 21:35
#834895
Var idag inne med min V50 på första besiktningen, bilen är alltså tre år. Detta var första gången jag var under den ordentligt och man kunde se ytrost på vissa ställen, exempelvis hjulupphängningar och upphängningar till avgassystem.
Besiktningskillen nämnde att han tyckte att det kunde vara lämpligt med en kompletterande rostskyddsbehandling samtidigt som han poängterade att "man inte sett några större, generella rostproblem med V50".
Hur resonerar ni här på forumet gällande en kompletterande rostskyddsbehandling / underredsbehandling? Vad kostar det? Är det värt det, eller håller bilen ändå?
Jag kan även tillägga att jag har tänkt att äga bilen länge, jag köpte den ny och den är sedan början lackkonserverad av Ditec även om det främst är en konsekvens av min lathet att putsa själv...
Jag har även kollat under min fars S80-99 med liknande ytrostsymdrom, den har dock aldrig fått några 2:or eller påpekanden från besiktningen.
Tacksam för er input!
//Johan
Besiktningskillen nämnde att han tyckte att det kunde vara lämpligt med en kompletterande rostskyddsbehandling samtidigt som han poängterade att "man inte sett några större, generella rostproblem med V50".
Hur resonerar ni här på forumet gällande en kompletterande rostskyddsbehandling / underredsbehandling? Vad kostar det? Är det värt det, eller håller bilen ändå?
Jag kan även tillägga att jag har tänkt att äga bilen länge, jag köpte den ny och den är sedan början lackkonserverad av Ditec även om det främst är en konsekvens av min lathet att putsa själv...
Jag har även kollat under min fars S80-99 med liknande ytrostsymdrom, den har dock aldrig fått några 2:or eller påpekanden från besiktningen.
Tacksam för er input!
//Johan