NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
jumu01.....haha, alltid härligt med ett gott skratt på måndagmorgon :lol: jo, jag är säker :wink:
av Kluster
Någon med redan uthämtad bil med paketet Classic Momentum som kan svara om man även får med de "vanliga" golvmattorna utöver de s.k Sport-mattorna? :roll:
av jumu01
Jag fick info av min ÅF att dom vanliga plastmattorna följer med, hoppas det är så, vem vill köra omkring med R-designmattor vintertid då har man med all säkerhet fuktskadat trummattan, själv skall jag göra Protec-behandling av kupén den tjänsten tillhandahåller Ditec då kan man torka bort vätskan som flyter ovanför trummattan och slipper den obehagliga odören som sedan kommer efter ett tag som fuktskadade trummattor kan ge!

Magic 440 hur långt har dom hunnit med din bil? Jag ser fortfarande inte leveransstatusen i Min Volvo, trots påstötningar, lär väl hinna få bilen innan ordern är inlagd i detta system.
Senast redigerad av 1 jumu01, redigerad totalt 0 gånger.
Näru Jumu01 på leveransstatusen intet nytt. Fortfarande en tvåa. Men det är ju å andra sidan långt kvar till v43. Jag tror att det dröjde 1 1/2 vecka från 5 augusti då jag beställde bilen till att jag hade en inloggning med status 1
av jumu01
Jag beställde bilen 29/8 och har endast fått en papperslapp på orderbekräftelsen och prel lev v.48. Några inloggningsuppgifter har inte existerat i mitt fall!
av Kluster
jumu01 skrev:Jag fick info av min ÅF att dom vanliga plastmattorna följer med, hoppas det är så, vem vill köra omkring med R-designmattor vintertid då har man med all säkerhet fuktskadat trummattan, själv skall jag göra Protec-behandling av kupén den tjänsten tillhandahåller Ditec då kan man torka bort vätskan som flyter ovanför trummattan och slipper den obehagliga odören som sedan kommer efter ett tag som fuktskadade trummattor kan ge!
Hoppas det är så, att de vanliga mattorna följer med. Sats om 4 st mattor var ju inte det billigaste såg jag...någonstans :roll:

Ang Min Volvo-sida, visst är det så att du är inloggad och kan se att den nya bilen är på gång eller?

EDIT: jumu01, ser nu att du hade endast fått en pappersbekräftelse. När jag var i samma scenario så satt jag och väntade på inloggningsuppgifter per mail. Då visades det att ÅF hade angivit en felstavad e-postadress, så det var bara att regga den för att komma åt allting....suck!
av jumu01
Jag sa till min ÅF att jag hellre ville ha dom "gamla plastmattorna" än r-designs mattor då informerade han att plastmattorna följde med, annars hade jag bytt ut dessa ofunktionella r-designmattorna!

Det enda jag ser på Min Volvo är min nuvarande bil inget annat och min mailadress är rätt stavat! Inloggningsuppgifter per mail har jag inte sett ens röken av. Du ser det börjar bra Kluster, jag tror att din ÅF skulle ha stängt för invertering veckan ut, räkna ut vad det skulle innebära! (R) (kunde inte låta bli :lol:)
av Kluster
Ok, jag skulle rekommendera i så fall att kontakta Volvos kundtjänst på 020-94 80 80 eller via mail till [email protected] och ange ditt ordernummer, står längst upp på bekräftelsen.

Haha, nä du, den går jag inte på längre! Skulle det vara så skulle jag jaga min säljare ända upp till Treriksröset! :twisted:
av mnomno2
jumu01 skrev:Jag beställde bilen 29/8 och har endast fått en papperslapp på orderbekräftelsen och prel lev v.48. Några inloggningsuppgifter har inte existerat i mitt fall!
Jag lyckade heller inte registrera mig på https://minvolvo.volvocars.se/order/delivery-status när jag försökte följa instruktionerna och knappade in kundordernumret som det står i orderbekräftelsen. T.ex. 123456 - 2. Fick bara ett felmeddelande om att bilen inte existerar...

Det gick däremot geschwint när jag skippade revisionsnumret (eller vad det är) och bara skrev 123456. Kanske någon fler har gått i samma fälla?!

Det preliminära leveransdatumet var förresten 1v tidigare än i orderbekräftelsen. :o
av jumu01
Kluster skrev:Ok, jag skulle rekommendera i så fall att kontakta Volvos kundtjänst på 020-94 80 80 eller via mail till [email protected] och ange ditt ordernummer, står längst upp på bekräftelsen.

Haha, nä du, den går jag inte på längre! Skulle det vara så skulle jag jaga min säljare ända upp till Treriksröset! :twisted:
Jag har mailat volvocars med ordernr och mitt problem!
"Hej!
Jag har fått orderbekräftelse (123456) från min ÅF 7/9-11 vidare har jag meddelat min e-post till ÅF som skulle knytas ihop med orderbekräftelsen, men jag ser inte i Min Volvo var i leveransstatusen min nya bil befinner sig ser endast data angående min nuvarande bil, hur lång tid tar det innan detta fungerar, det kanske är så illa att jag kommer att få den levererad innan det händer något på denna sida?
MVH/XXX XXXXXX"

Och fick följande svar
"Tack för ditt mail.

Vi kan inte se att någon förare eller email är inlagd på din bil - tyvärr har vi inte tillgång till ÅF's system så vi kan göra detta manuellt.

Med vänliga hälsningar/Best Regards
Christoffer Moen"

Snacka om moment 22 tog kopia på mailet och lämnade den till ÅF igår så nu är bollen deras, snacka om att göra saker o ting komplicerade! (S)
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 47

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däck […]

I mitt fall är datamängden inget bekymme[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare