NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
Inga problem att sänka om du frågar mig. Det är drivaxlarna som är fel från början och att dem skulle strula efter sänkning är ju för den felaktiga konstruktionen. MEN dem går inte sönder lättare eller fortare för att du sänker bilen.

Problemet med drivaxlarna handlar väl just om vibrationer från 1500-3000 rpm. Har ni detta så är drivaxlarna kass och detta hade jag! Böt 1 drivaxel på garanti och problemet försvann nästintill helt. Den andra är på väg att gå sönder men då den inte var HELT sönder tog dem inte den på garnatin, sjukt eller hur? Läckande damask och den böt dem heller inte utan hela drivaxeln eller inget.

Men som sagt, sänkningen skadar inte axeln, skadan är redan gjord från fabrik. Däremot kommer ni kanske få mer symptomer än innan vid sänkning. Har man en T5 och vill trimma och hålla bilen i skick så ser jag det som en självklarhet att byta drivaxlar.
av raggadish
OBS OBS OBS !!!!!
Handla inte på racimex. dom har gått i konkurs. han lurar alla som handlar
av TobiasM
jackoo skrev:
S40T5AWD skrev:Jag har jts halvsats med två ljuddämpare och det låter inte så mycket när du kör vanligt, men när du gasar så låter det riktigt gött :D
H&Rs sänkningssats passar inte till awd tyvärr.

Kupeljudet? något högre än orginal men inte störande?

Ganska mycket högre än orginal skulle jag säga. Låter rätt mycket när du ligger på motorväg och på låga varv typ mellan 2000-3000. Dock överröstas det av ett par billigare 225ors dånande i +110 km/h! Men utifrån låter ljudet riktigt skönt, inte för mycket tycker jag. Men s40N och v50 är väl kända för att vara ganska dåligt isolerade och därmed lite bullrigare.
DennisCA's Volvo 850 -97

Idag efter några lager med klarlack https:[…]

4x108 et 52.5 volvo 850

Köpte en volvo 850 1993 och på den satt[…]

99% av alla problem är jordfel i kontakten. S[…]

installera dragkrok

@Micce1980 tack för det! Fanns en del matnytt[…]