- tor 08 apr 2010, 22:11
#397684
Inga problem att sänka om du frågar mig. Det är drivaxlarna som är fel från början och att dem skulle strula efter sänkning är ju för den felaktiga konstruktionen. MEN dem går inte sönder lättare eller fortare för att du sänker bilen.
Problemet med drivaxlarna handlar väl just om vibrationer från 1500-3000 rpm. Har ni detta så är drivaxlarna kass och detta hade jag! Böt 1 drivaxel på garanti och problemet försvann nästintill helt. Den andra är på väg att gå sönder men då den inte var HELT sönder tog dem inte den på garnatin, sjukt eller hur? Läckande damask och den böt dem heller inte utan hela drivaxeln eller inget.
Men som sagt, sänkningen skadar inte axeln, skadan är redan gjord från fabrik. Däremot kommer ni kanske få mer symptomer än innan vid sänkning. Har man en T5 och vill trimma och hålla bilen i skick så ser jag det som en självklarhet att byta drivaxlar.
Problemet med drivaxlarna handlar väl just om vibrationer från 1500-3000 rpm. Har ni detta så är drivaxlarna kass och detta hade jag! Böt 1 drivaxel på garanti och problemet försvann nästintill helt. Den andra är på väg att gå sönder men då den inte var HELT sönder tog dem inte den på garnatin, sjukt eller hur? Läckande damask och den böt dem heller inte utan hela drivaxeln eller inget.
Men som sagt, sänkningen skadar inte axeln, skadan är redan gjord från fabrik. Däremot kommer ni kanske få mer symptomer än innan vid sänkning. Har man en T5 och vill trimma och hålla bilen i skick så ser jag det som en självklarhet att byta drivaxlar.
S40N T5 "The Joker" Autotech steg 2 multifuel
http://www.garaget.org/fellow
http://www.garaget.org/fellow