NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zoey
Bent skrev: Idag, 14:54 âr linsen bränt, och inta bara smutsig.
Det tar bara 5 min at ta linsen ut.
Om den är bränt, är det vel möjligt at polera den?
Xenon strålkastera är inte just på REA..
Jag försökte få ut projektorn, men den tar emot i öppningen. Kunde däremot rengöra den välvda utsidan och insidan på linsen, alltså den kupolformade delen som får en mjölk färgad hinna, nu är den fin och klar, men reflektorn kommer jag inte åt, vet du hur?
av Zoey
Erik Å skrev: Idag, 15:59
Zoey skrev: Idag, 11:01 ..Antar att fukten i lyktan gjort att värmen från xenonlampan bränt linsen.
Temperaturerna som dyker upp i kyliga Sverige är antagligen ingenting jämfört med de värmeprov Volvo brukar göra i Arizona, väldigt märkligt om linsen skulle bli bränd.. Jag har svårt att tro att fukt skulle göra det varmare.
Om linsen skulle vara av akryl (plast) så kan den kanske ta upp fukt och bli mjölkaktig. Sånt borde försvinna med tiden när fukten avdunstar.
Mer troligt att den är av mineralglas för att tåla värme. Isåfall har den nog bara fått en smutsbeläggning.
Intressant, när jag rengjorde linsen så var det en beläggning i mjölkfärg som jag fick bort, fick använda en smal flaskborste som jag tejpade fast tops på och rengjorde insidan av linsen med den. Utsidan fick jag ta ett långt sugrör och fästa bomull på för att nå överallt. Men reflektorn kommer jag inte åt, förslag?

Körde över en målad refug, det ell[…]

Model 3 från 449’ är inte s&ari[…]

Kolla över tänddelar och förgasaren[…]

B230e k-jet el/bränslebekymer

Lite pinsamt men soppatorsk. Tankat upp, sprutar […]