- fre 16 okt 2009, 15:14
#331562
Det brukar vara camber i kombination med Toe som ger förslitning. Jag brukar rekommendera att ligga på så lite Toe som möjligt inom bilens spec för att minimera förslitning.
Cambern kan fixas med länkarmarna som jag visar längre upp i tråden.
.
Fellow skrev:Hur blev det med cambern då? Jag har satt på H&R fjädrar fram och bak och efter en 4-hjulinstälning visade det sig att jag hade 3.06 i camber bak på vänster däck och nu har däcket slitits snett och det bullrar fruktansvärt från det så däcket måste bytas. Så frågan är ju om det var cambern som skavde däcket snett, en bussning, eller dämparen som gör att cambern är fel.Jag fick -2.3ºVB och -1.3ºHB... MEN jag litar inte riktigt på den Mekonomen verkstadens siffror. Så denna gång lämnar jag in bilen för inställning hos en specialist.
Det brukar vara camber i kombination med Toe som ger förslitning. Jag brukar rekommendera att ligga på så lite Toe som möjligt inom bilens spec för att minimera förslitning.
Cambern kan fixas med länkarmarna som jag visar längre upp i tråden.
.
Denim Blue V60 D3 -20
Vit V60 D3 -19 *såld*
Crystal vit V60 Ocean Race -16 *såld*
Brilliantblå C30 R-design *såld*
Vit V60 D3 -19 *såld*
Crystal vit V60 Ocean Race -16 *såld*
Brilliantblå C30 R-design *såld*