- ons 15 jan 2014, 17:41
#825209
Hej
Jag jobbar som säljare och har väldigt god insyn i reklamation m.m.
När en etablerad firma är inblandad i försäljning så som denna så är han bunden enligt lag att fullfölja de beslut som redan är satta gällande reklamation.
Det du gör stegvis är att:
0- (varför noll är att oftast brukar dem ge sig med enkla små hot till media, arn osv.)
Säg att du snackat med konsumentombudsmannen och referera till ett hokuspokus ärendenummer. T ex.
"Hej Fusk-bil-säljaren (mata in valfritt namn här). Jag har snackat med Rune Bengtsson som jobbar som konsumentombudsman i min kommun. Vi har upprättat ett ärende för detta med ärendenummer 34123. Vi kommer, om ni inte löser detta problemet inom rimlig tid (6månader max) att föra detta vidare till ARN som i sin tur hanterar detta vidare.
Det innebär att jag även kommer kontakta media"
En väletablerad firma vill inte synas på detta sättet och kommer med stor sannolikhet vika sig ganska omgående :)
1. Anmäla till din konsumentombudsman lokalt.
2. Skicka in formell anmälan till ARN
3. Om du ens kommer hit. Dra dem inför en rättsprocess.
Jag jobbar som säljare och har väldigt god insyn i reklamation m.m.
När en etablerad firma är inblandad i försäljning så som denna så är han bunden enligt lag att fullfölja de beslut som redan är satta gällande reklamation.
Det du gör stegvis är att:
0- (varför noll är att oftast brukar dem ge sig med enkla små hot till media, arn osv.)
Säg att du snackat med konsumentombudsmannen och referera till ett hokuspokus ärendenummer. T ex.
"Hej Fusk-bil-säljaren (mata in valfritt namn här). Jag har snackat med Rune Bengtsson som jobbar som konsumentombudsman i min kommun. Vi har upprättat ett ärende för detta med ärendenummer 34123. Vi kommer, om ni inte löser detta problemet inom rimlig tid (6månader max) att föra detta vidare till ARN som i sin tur hanterar detta vidare.
Det innebär att jag även kommer kontakta media"
En väletablerad firma vill inte synas på detta sättet och kommer med stor sannolikhet vika sig ganska omgående :)
1. Anmäla till din konsumentombudsman lokalt.
2. Skicka in formell anmälan till ARN
3. Om du ens kommer hit. Dra dem inför en rättsprocess.