NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snickaren87
RFL skrev:Bild

Här är vår, är helnöjd än så länge. Förbrukningen är också som jag förväntat, ligger på 5,3 med rätt så blandas körning.
Ser as bra ut! :) hoppas ni blir nöjd! :) Idag monterade jag in kupévärmare och bytte ut nummerplåts belysningen till LED!
Blev as bra!
av jenu
Gratulerar till era nya bilar! Hoppas att ni nu får många härliga och problemfria mil. :) Känner samtidigt själv att jag måste få skriva av mig min värsta ilska efter vad som hände idag. Min nya S40 classic D3 anlände i dag till ÅF efter den eviga väntan på hela 16 !!! veckor. Jag råkade själv vara på plats när transportbilen anlände, och skulle ju naturligtvis ut och ta mig en titt på "underverket". Gissa om glädjen förbyttes i besvikelse när jag kom ut och såg .... i princip halva bakstötfångaren bortsliten. :cry: :cry: :cry: . Efter att den värsta shocken lagt sig gick jag och frågade chauffören vad som hänt. Världens surgubbe som glodde ilsket och mumlade något om att en ramp hade sänkt sig på släpet som gjorde att en annan ramp gick rätt i stötfångaren på min bil när han gjorde en skarp sväng. Nåväl de tog in bilen omgående i plåtverkstan och efter en snabb check, klockan var ju över stängningsdags så verkade det som tur i oturen att det "bara" var stötfångaren och backradaren som var skrot och inga plåtskador. Nu blir det att vänta i ytterligare i minst en vecka. Verkmästaren sa att delarna kommer från Norge numera och färdigt lackerade så han menade att det inte kommer att bli några färgskiftningar. Men jag tvivlar. Dock är det ju ice white så det är ju en ganska "snäll" färg. Puh... blev ju en lång epistel detta, hoppas att ni har överseende.
av Kluster
Snickaren87 skrev:Bild
Den nya leksaken kom tillslut! :)
Grattis till bilen! Bra val av färg, dock känns det emellanåt att jag bor i tvätthallen :wink:

Här är vår, är helnöjd än så länge. Förbrukningen är också som jag förväntat, ligger på 5,3 med rätt så blandas körning.
Grattis även här! Vad blev det för motor? Solid svart eller metallic?
av RFL
Kluster skrev:
D2 Momentum, Svart Metallic. HP stereo och tidur. Classic modellen är klart prisvärd, man får mycket bil för pengarna.

Det är primärt frun och hunden som nyttjar den, men de är helnöjda. Har kört mycket V50 hyrbil för några år sedan och den har helt klart mognat och förbättrats de senaste åren.
Användarvisningsbild
av Snickaren87
Kluster skrev:
Snickaren87 skrev:Bild
Den nya leksaken kom tillslut! :)
Grattis till bilen! Bra val av färg, dock känns det emellanåt att jag bor i tvätthallen :wink:

Tackar! Förstår vad du menar! :) 10mil på tavlan nu ;)
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]