Gratulerar till era nya bilar! Hoppas att ni nu får många härliga och problemfria mil. :) Känner samtidigt själv att jag måste få skriva av mig min värsta ilska efter vad som hände idag. Min nya S40 classic D3 anlände i dag till ÅF efter den eviga väntan på hela 16 !!! veckor. Jag råkade själv vara på plats när transportbilen anlände, och skulle ju naturligtvis ut och ta mig en titt på "underverket". Gissa om glädjen förbyttes i besvikelse när jag kom ut och såg .... i princip halva bakstötfångaren bortsliten.

. Efter att den värsta shocken lagt sig gick jag och frågade chauffören vad som hänt. Världens surgubbe som glodde ilsket och mumlade något om att en ramp hade sänkt sig på släpet som gjorde att en annan ramp gick rätt i stötfångaren på min bil när han gjorde en skarp sväng. Nåväl de tog in bilen omgående i plåtverkstan och efter en snabb check, klockan var ju över stängningsdags så verkade det som tur i oturen att det "bara" var stötfångaren och backradaren som var skrot och inga plåtskador. Nu blir det att vänta i ytterligare i minst en vecka. Verkmästaren sa att delarna kommer från Norge numera och färdigt lackerade så han menade att det inte kommer att bli några färgskiftningar. Men jag tvivlar. Dock är det ju ice white så det är ju en ganska "snäll" färg. Puh... blev ju en lång epistel detta, hoppas att ni har överseende.