Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Kör min 140 på litern men räkna att A-traktorn drar det dubbla skulle jag tro, svårt att säga då det beror på flera saker......
Användarvisningsbild
av Nexus
Fluffen skrev:Hur långt är ett snöre?
Vad är det för A-traktor vi pratar om?
"snöre" är ju camaro 69:es favorit dänga :lol:
Vad den tar beror lite på vad det sitter för motor i?? kanske en diesel från en skördetröska :wink:
Användarvisningsbild
av fribbe_740
har du dubbla lådor o kör lagligt så går de virvel i tanken... enkellåda med alla växlar så drar det lite mer än en vanlig 142a (pga eparaggare gasar mera och epatraktorer har motorer i sämre skick ;) )
Ska man ha en epatraktor som går snålt så ska man börja med en sak. utväxlingen. du måste ha samma utväxling som standard om du vill att din tralla ska gå snålt. alltså måste du ha dubbla lådor med alla växlar eller enkel låda med alla växlar.
har du en 142a med fräsch motor, enkellåda med alla växlar, enkel strombergare, lätt gasfot osv... så kommer den ligga på litermilen.
har du 142 me skabbig motor som går på tre cylindrar, dubbla lådor med ettan i bakre, gasglad osv, så kan bensinförbrukningen skena iväg fruktansvärt, upp mot 3-4 liter per mil (pga det höga motorvarvet när utväxlingen är förändrad)
är man smart så skruvar man hellre växellådor i nåra timmar än pröjsar 50 kr per körd mil :)
mvh bonden
av Rådlös
Som ett alternativ till EPA och A-traktor, om man ändå har gott om pengar till bränsle, så kan man ju fundera på en sådan här: http://www.annonsfynd.se/default.aspx?cid=290575
OBS! Den här ser jag bara som ett annonsexempel. Det finns ju en handfull fabrikat att välja på. Det är ju full komfort i dom och en godtagbar bränsleförbrukning.
(Det enda som kanske inte räcker till, är möjligen imponeringsvärdet i ungdomsgänget på torget?) ;-//
Användarvisningsbild
av Nexus
Rådlös skrev:Som ett alternativ till EPA och A-traktor, om man ändå har gott om pengar till bränsle, så kan man ju fundera på en sådan här: http://www.annonsfynd.se/default.aspx?cid=290575
OBS! Den här ser jag bara som ett annonsexempel. Det finns ju en handfull fabrikat att välja på. Det är ju full komfort i dom och en godtagbar bränsleförbrukning.
(Det enda som kanske inte räcker till, är möjligen imponeringsvärdet i ungdomsgänget på torget?) ;-//
120000:- :-O) :-O) :-O) :-O) För en leksaks bil :!: :!: :!:
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]