- fre 09 feb 2007, 22:52
Ingen som reagerat / funderat över Volvos reaktion på EU:s lagkrav på utsläppsnivåer? "Man behöver 4 - 5 år för att utveckla en ny motor som lever upp till kraven. Vi har 8 motormodeller att förändra". Hade jag varit aktieägare i Volvo (Ford) Hade jag dragit öronen åt mig. Känns som ett stenåldersföretag som inte fattat vad som kommer att sälja framöver. När man lanserar nya XC90 - V8??
Ta Toyota som jämförelse - Lexus med hybridmotor. Vad är Volvos nästa steg - V10 Hedenhös edition. Och ja, tom en Suburban kan per resenär bli miljövänlig per person om man åker 12 i den.... Men hur ofta sker det?
T5 nu - hybrid/etanol nästa gång.....
Ta Toyota som jämförelse - Lexus med hybridmotor. Vad är Volvos nästa steg - V10 Hedenhös edition. Och ja, tom en Suburban kan per resenär bli miljövänlig per person om man åker 12 i den.... Men hur ofta sker det?
T5 nu - hybrid/etanol nästa gång.....
V70N T5
. Förvisso är Toyota/Hondas batteribilar först på plan men de är inte speciellt snåla för det! Det dröjer nog inte förrens fler och bättre alternativ dyker upp. T.ex. Volvos MultiFuel som ska kunna gå på 5 olika bränslen!
- By Erik211