Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hittat denna annons och med tanke på att jag har noll erfarenhet av bilköp och bara tanken på att åka till bilfirman gör mig nervös, behöver jag lite hjälp!

Vad ska jag tänka på? Låter priset vettigt? Kan man pruta?

129 900:-
Volvo V70 2,4 170hk Classic/momentum Bensin Modellår:2008 Tillverkningsår:2007
Mätarställning: 10154 mil
Färg: Gråmetallic
Karosseri: Kombi
Info: Automatisk växellåda, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Airbag sida, Antisladdsystem, Antispinn, Backsensorer, C-lås, CD / Stereo, Dimljus, Dragkrok, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Komplett ifylld servicebok, LM-fälgar, Metallic lackering, Multifunktionsratt, Rails, Regnsensor, Servostyrning, Halvskinnklädsel, Stolvärme fram, Ställbar ratt, Svensksåld, Tonade rutor/Solfilm, Vinterhjul - dubb, Yttertemperaturmätare,
NollKoll78 skrev: Ser att du skrivit V70N, vad innebär N:et?
V70 fanns 1997-2000. Den ser ganska lik 850. Sedan kom det modell du tittat på som benämnes V70N. Den fanns 2000-2008. Sedan 2008 kom den modell som finns nu som kallas V70II.
StefanN skrev:Det heter den modellen av V70. Jag skulle inte fundera på att betala över 100k, utrustningen är ju rena standardgrejer. Har du en länk till den?
Välkommen hit också.
Ajdå, då ligger det kanske lite högt i pris! Länt till annonsen: http://www.blocket.se/trelleborg/Volvo_ ... =23_14&w=1

Funderarde även på denna men den har gått många mil på bara några år tycker jag: http://www.blocket.se/malmo/Volvo_V70_B ... =23_14&w=1

För mig är det en djungel!!
StefanN skrev:Den andra är ju en AFV, googla lite på det sen är det ju den nya modellen. Rätt olika bilar du tittat på så du kanske ska begränsa ditt urval för att få en bättre prisbild.
Jag får nog googla lite verkar det som :D Tack för hjälpen!
Hej,

Är det bensinare du helst vill ha eller kan en diesel vara tänkbart också?

Skall det vara automatlåda eller går manuell växellåda bra också?

Måste det vara dragkrok på bilen (det begränsar utbudet en del, det går ju eftermontera).

Du är ju uppe och nosar på V70 II priser så kika lite på dessa också och återkom om du undrar över nån.

Men en V70N 2008 kan vara ett bra köp i och för sig då det var sista årgången i V70N och sista årgången av en modell brukar vara bra.
Hade en V70N 2001:a (2.4 170 hk) förut som jag var nöjd med (körde över 40 000 mil med den). Har en V70 II 2014 nu (en diesel, D3).

/Bo
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]