Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fribbe_740
passagen länken va ju sjuk :shock:
svara på denhär faktan från aftonbladsartikeln;
förbränningen i moderna motorer är 99%effektiv, en procent finns kvar att ta ut ur motorn, och mpg skulle lyckas öka effekten med runt tio procent? han i aftonbladet säger ungefär: jag fattar inget men det fungerar. hur trovärdigt är det? jag tror att ni som kör på detta vill tro att det är sant, är ungefär som myten o boostbottles på mopeder som jag upplevt under min moppeålder. alla betalade 150 och ibland mer för att köpa en boostbottle. man satte den med en slang på insuget och vips fick man mer effekt, mindre bränsleförbrukning och snabare gasrespons. detta varade tills lite mer kunniga mopedmänniskor lyckades nå ut med att det inte fungerade, utan snarare sänkte effekten pga turbulensskapande i insuget. placebo effekt helt enkelt. placebo är en stark psykisk illusion. man har gett sjuka personer fejkmedicin och sagt att det skulle hjälpa, vilket gjorde att de blev friska bara genom att tro på det. men bilarna går knappast bättre för att man tror det, men det hindrar itne folk från att inbilla sig att den går längre mellan varje tankning.
Användarvisningsbild
av Funk
En amer. Dynamometertest av MPGCaps finns!
Den är på 14Mb, så jag ber alla maila mig för en kopia!
[email protected]
TUV testet vill jag se.. och min mailbox är limiterad till 5Mb...
Användarvisningsbild
av Brezzz
OrsonGbg skrev:
Och inget ont om dig Bengt och din hemsida med den snygga layouten, men nog litar jag nog mer på en hög Chef inom Saab/Gm än en snubbe som tror på en bisarr sekt ifrån SydKorea

http://hem.passagen.se/bdp001/bdp.htm
Komma till ett motorforum och snacka vetenskap...
Där sprack den bubblan. :lol:
av bdp003
Hej igen Orson.

>Är det inte rätt dumt av biltillverkarna att lägga ner miljarder och åter miljarder på motorer, chassin, styrsystem för att få ner förbrukningen när de istället kunde lagt i några piller i tanken och på så vis fått ner förbrukningen? På AB Volvo arbetar tusentals personer med drivlinor åt Volvo/Renault/Mack, du kanske skulle försöka sälja in detta piller till dem?

Det ligger mycket i det du säger.
Men som jag sagt tidigare.
Jag svarar med det jag vet, och låter andra gissa :-)

Jag har NOGA redovisat alla källor till denna kända kemiska katalytiska effekt.

Jag fick nyligen veta av en engelsk producent, av konkurrerande produkt för diesel och bussar, att i Frankrike (som också har en egen produkt med liknande teknologi) så finns bilar med inbyggd behållare för denna katalytiska vätska.
Man fyller på likt vatten,olja och bensin när behållaren närmar sig tom.

Detta är ju den snyggaste och enklaste lösningen.
Varför den inte är mer känd vet jag inte.
Kanske kanske Volvo och andra bara inte har upptäckt denna möjlighet ännu.
Men som sagt mina gissningar är inte bättre än dina som läser detta. :-)

Mvh /B
p.s. jag skall fråga villket bilmärke/modell det var.
av OrsonGbg
Ja det du pratar om är en tillsats som är nödvändig för att nå upp till de miljömål som kommer gälla i framtiden, inte för att få ner förbrukningen. AB Volvo har för att klara EURO5-målet tillsatt Adblue http://www.volvo.com/trucks/sweden-mark ... tion_4.htm i en separat behållare som ska blandas med avgaserna för att få till bättre emissionsvärden.
av bdp003
Tack för infon Orson.

Du är påläst och kunnig tydligen. :-)

Ja,ja jag får ta kritiken med jämnmod.
Att jag får förbättra websidan är uppenbart.
Tack för den feedbacken. :-)

Ja, jag är både troende och söndagsskolelärare,
hoppas det ökar min trovärdighet lite :-)

Nu var det väl inte mig, utan bränslebesparande produkter vi skulle seriöst diskuttera.

Som sagt tidigare:

Fakta om MPGCaps:

A. 7-14% fuel-saving,

B. engine-saving,

C. 11-16% horse-power boosting
Quote: "We have seen an increase of about 22% in cylinder pressure.
This equates to an 11% to 16% HP improvement with variables that must be considered."

D. 75% exhaustreduction
Quote: "Here in the US, we do a smog test, which is a test without revving the engine .
We are seeing a reduction of 75-90% of NOx, CO and unburned hydrocarbon, all of which are harmful to the environment as well as to health.
We are experiencing this with all fuels."

Detta borde väl även passa in på Volvos miljömål.
Oavsett all smutskastning TVShopp,svartepetter och gud vet allt ni vill slänga ihop i detta...vi är ett STORT antal människor som använder MPGCap, och kan dokumentera våra resultat. 20% ...TJUGO procent går inte att förklara med önsketänkande, självsuggesion, ändrad körstil osv...

Allt bra argument iof (om %-en varit några få 1-5%) men dom räcker inte för att avfärda klara vittnesbörden om STORA besparingar >10...20% nedan.

Ex. min vän simläraren Hans Leidenius (jag får väl lägga ut hans telnr. om det behövs en kontroll). Hans bil fick BETYDLIGT högre tomgångshastighet efter MPGC. HUR var detta möjligt. Människan gasade ju inte ens. ;-)

Läs vad några av dom säger som redan VET att MPGC fungerar:
http://geocities.com/bdpmpg/testimonies.htm

Trevlig solig torsdag!

Mvh /B :-)
Senast redigerad av 2 bdp003, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Funk
Tilläggas skall väl också att Adblue inte ger några som helst besparingar i driftskostnader... Och att det tillsätts efter förbränningen i motorn..

/Thomas
av bdp003
Tack funk.

Detta är seriösa kommentarer.

Jag är den förste att sluta använda produkten om något som helst problem skulle uppstå på min 740 eller mina vänners bilar. OCH TALA OM DET HÄR! Var så säker.
Det ligger i min tro att vara absolut ärlig, mot mig själv och andra.

Varför ondgöra sig på mina motiv...inte blir jag eller ngn annan miljonär på detta :-)
Produkten kan spara 100:- för DIG/tankning, eller 4 000 - 6000:-/år!

Vem vill säga nej till det, förutsatt att inget riskeras (det förstår jag väl, och tiden arbetar för att detta blir fakta allteftersom fler och fler testar utan problem år efter år)

Jag kan i bästa fall täcka dom kostnader runt 1000:- lappen jag hittils lagt ut.

Mvh /B, som känner vi kommer allt närmare sanningen om MPGC :-)
av Daddan
bdp003 skrev:Tack funk.

Detta är seriösa kommentarer.

Jag är den förste att sluta använda produkten om något som helst problem skulle uppstå på min 740 eller mina vänners bilar. OCH TALA OM DET HÄR! Var så säker.
Det ligger i min tro att vara absolut ärlig, mot mig själv och andra.

Varför ondgöra sig på mina motiv...inte blir jag eller ngn annan miljonär på detta :-)
Produkten kan spara 100:- för DIG/tankning, eller 4 000 - 6000:-/år!

Vem vill säga nej till det, förutsatt att inget riskeras (det förstår jag väl, och tiden arbetar för att detta blir fakta allteftersom fler och fler testar utan problem år efter år)

Jag kan i bästa fall täcka dom kostnader runt 1000:- lappen jag hittils lagt ut.

Mvh /B, som känner vi kommer allt närmare sanningen om MPGC :-)
Kan du inte bara lägga av att klistra in försäljartramset varje gång du postar för det tar plats i onödan. TV-shop har provat länge att försöka tjata sig till kunder men det funkar inget vidare. Håll dig till att besvara frågor och skriv intressant text istället.
av bdp003
Här är svaret på min fråga när tyska TÜV resultatet kommer.

Någon som vill översätta!

Vad jag förstår så är något på gång inom 5-6 veckor!

-------------------------------------------------------------------------------

Hallo

danke für die E-Mail.

Es ist an und für sich eine sehr sehr lange Geschichte, die ich
versuche, sehr kurz zu fassen.

Die Tests in Millbroke laufen noch. Die Labortests sind abgeschlossen
und die Tests unter Realbedingungen sollen innerhalb der nächsten 3 Woche
auch abgeschlossen sein. Ich rechne mit Ergebnissen innerhalb der nächsten
6 Wochen, wobei das nur eine persönliche Einschätzung ist.

Der TÜV in Deutschland hat das Angebot, ein Zertifikat auszustellen,
zurückgezogen da befürchtet wurde, daß man mit Werbeaussagen wirbt,
in denen zum ausdruck kommen könnte, daß der TÜV es getestet hat.

der TÜV, die Dekra und auch andere Institutionen in Deuschland
waren alle samt nicht in der Lage das Produkt zu testen.

Im Moment testet der TÜV Österreich und wir rechnen mit Ergebnissen
innerhalb der nächsten 5 Wochen.

Die ganzen Verzögerungen sind auf Fehlverhalten von einzelnen
Vertriebspartnern zurückzuführen. FFI hat sich in alle Richtungen
sehr bemüht und viel Geld dafür investiert...

Ich erwähnte diese Angelegenheit merhfach in den Präsentationen und
weise heute noch darauf hin, daß wir diese Dinger bekommen - jedoch auch,
daß wir sie nicht brauchen... unser Arbeitssystem ist nicht auf solche
Unterlagen ausgelegt (Verkaufsmappen, etc...)

Meiner Meinung nach ändern diese ganzen Tests das Geschäft gar nicht
da letztendich das eigene Produktresultat zu erfolgreichen Empfehlungen
führt - und kein Zertifikat.

Wenn man ein gutes Restaurant weiterempfehlen möchte, braucht man
auch keine Gewerbescheinkopie vom Inhaber... so viel aber nur zu
meiner ganz persönlichen Meinung.

Ich hoffe damit etwas Licht in die Sache gebracht zu haben
und verbleibe

mit freundlichen Grüßen aus dem sonnigen Florida

Martin Schranz
-----------------------------------------------
Här en kommentar från Lilliane i österrrike:

Good morning Bengt!

Test are going on – it’s not so easy, because TÜV didn’t want to test with real driven tanks. They wanted to go only 100 or 200 km in the garage, and then count it up (like you do it with statistics). So it needed a lot of dialogues between Jerry Lang and the TÜV to explain them, that MPG doesn’t make effects after 100 km ... But they definitely started with a black VW Golf TDI on Friday, 27 April, in Vienna.
Millbrook has the first results – as we heard very positiv. We are now waiting for publication.
Best regards
Lilliane

Mvh /B
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 36

Nej motorn läcker nog inte avgaser. Ljudet &a[…]

PA12 Bränslerör