- tor 25 nov 2010, 21:28
Nä sluta. ska du komma med fakta måste den stämma !!!
vakumsug gör man för att få ut all luft, många nya bilar är svår luftade
man vakumsiger för kunden inte ska behöve fylla på efter nån dag. Om jag vakunsuger fylls systmet till 100% på en gång, ingen mer fylninge behöver göras !!!
*pettson* skrev:isak skrev:vaccumsuger?Vacumsugningsmetoden är införd på verkstäderna för att mekanikern ska slippa varmköra bilen. Det är en tidsbesparing. Man vacumsuger systemet, byter till en slang som går ned i glykolen och vips suger bilen i sej glykol till 80% nivån ungefär när undertrycket jämnas ut med vätskan. Bara efterfylla och köra ut den utan att varmköra den.
lastbilar fylls genom avtappningen på kylaren, för lättare utluftning.
Bra ur tidssynpunkt men kasst ur kundsynpunkt. På opel och toyota gjorde vi likadant, men slutade med det eftersom du inte kört bilen varm och faktiskt inte vet om nåt uppstår under uppvärmningen. Man införde varmkörning igen eftersom mekanikern inte vet ett endaste dugg om bilen när kunden tar den helt enkelt.
Fyllning från botten av systemet är klart mycket smartare, ordinarie påfyllning blir ju då högsta punkten.
Nä sluta. ska du komma med fakta måste den stämma !!!
vakumsug gör man för att få ut all luft, många nya bilar är svår luftade
man vakumsiger för kunden inte ska behöve fylla på efter nån dag. Om jag vakunsuger fylls systmet till 100% på en gång, ingen mer fylninge behöver göras !!!
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.