- ons 05 jul 2017, 12:04
#1183387
Lätthybrid med 48-voltssystem
Förutom laddhybriderna utvecklar Volvo ett lätthybridsystem som inte kommer kunna driva bilen på enbart eldrift några längre sträckor, men som ändå ska stötta förbränningsmotorn och sänka förbrukningen.
Lätthybridsystemet ska kunna monteras både på bensin- och dieselmotorer och består av en elmotor på 10 kW (14 hästkrafter) och ett litiumjonbatteri på 0,25 kWh. Senare kan systemet komma i en starkare version med 15 kW (20 hästkrafter).
Lätthybridsystemet kommer 2019.
Är nog tur att det sitter en förbränningsmotor ochså, för det är den bilen kommer rulla på 99% av tiden.
Det hät är ju ungeför som när man sänkte förmånsväördet på etanoldrivna fordon 2007/2008 alla tjänstemäm köpte 2,0F och körde den på bensin för att komma billigare undan.....
Nä, Volvo, gör om gör rätt
Förutom laddhybriderna utvecklar Volvo ett lätthybridsystem som inte kommer kunna driva bilen på enbart eldrift några längre sträckor, men som ändå ska stötta förbränningsmotorn och sänka förbrukningen.
Lätthybridsystemet ska kunna monteras både på bensin- och dieselmotorer och består av en elmotor på 10 kW (14 hästkrafter) och ett litiumjonbatteri på 0,25 kWh. Senare kan systemet komma i en starkare version med 15 kW (20 hästkrafter).
Lätthybridsystemet kommer 2019.
Är nog tur att det sitter en förbränningsmotor ochså, för det är den bilen kommer rulla på 99% av tiden.
Det hät är ju ungeför som när man sänkte förmånsväördet på etanoldrivna fordon 2007/2008 alla tjänstemäm köpte 2,0F och körde den på bensin för att komma billigare undan.....
Nä, Volvo, gör om gör rätt
ROCKING A DUCK WITH A GRINING FACE ON A BLUE BIKE WITH STRAWBERRYS