Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av UltrAslan
milktrucker skrev:Låter inte genomtänkt att köpa en bil utan art ha sett, känt o provat först.
Dessutom köpa en helt ny bil med stenåldersteknik, både bensinmotorn o dieselmotorn är typ 100 år gamla.
Vem vet vad som händer i framtiden? - 1 miljar kineser kommer skaffa en bil och efterfrågan på bränsle gå i höjden samtidigt som antalet nya oljefyndigheter minskar stadigt, vilket kan resultera i literpriser över 20 kr per liter.
Köp en framtidssäkrad bil, biogas eller hybrid som kommer bli lätt att sälja när den tiden kommer
Hej, du har absolut rätt men vi har redan väntat alldeles för länge med bilköpet (SUV frugans drömbil). Jag har svårt för att gilla/köpa bilar med "osportig" yttre design och vart väldigt förtjust i Tiguan R-line. Självklart spelar priset stor roll, tycker VW har väldigt bra pris/rabatt just nu på komplett bil om man hittar rätt återförsäljare. Jag försökt jämföra med andra Suvar, särskilt dom som är helt nya och tyckt att dom inte tilltalar i design. Nya Toyota Rav-4hybrid gillade jag motorn på men den är absolut för tråkigt utseende.

Mvh.
av Lövet
Biogas lätt att sälja? Har du ens sett hur mycket billigare Ecofuel är än diesel och bensin när de ska säljas? Samma gäller V70 Bi-fuel och AFV. Säljarna får kasta bort bilarna för att bli av med dem.
Lövet skrev:Biogas lätt att sälja? Har du ens sett hur mycket billigare Ecofuel är än diesel och bensin när de ska säljas? Samma gäller V70 Bi-fuel och AFV. Säljarna får kasta bort bilarna för att bli av med dem.
Tiden var inte mogen då, men biogas är ett bränsle som kommer finnas i framtiden.
What ever the future holds, it takes biofuels
av UltrAslan
Jag vill tacka för all feedback , men behöver hjälp med att välja mellan Tiguan TSI180-DSG4motion eller TSI190-DSG4motion. Vet att många tycker jag ska provköra bägge motoralternativen genom VW passat eller dyligt men personligen tror jag inte det hjälper mig till ett val!. Jag behöver råd/tips från gott folk som har erfarenhet av bensin/diesel DSG-4motion när det gäller servicekostnader/Bränsleförbrukning/Försäkring/komfort och liknande. Självklart uppskattar jag all feedback från andra bilmärken bara det handlar om bensin/diesel.

Mvh.
av Lövet
milktrucker skrev:
Lövet skrev:Biogas lätt att sälja? Har du ens sett hur mycket billigare Ecofuel är än diesel och bensin när de ska säljas? Samma gäller V70 Bi-fuel och AFV. Säljarna får kasta bort bilarna för att bli av med dem.
Tiden var inte mogen då, men biogas är ett bränsle som kommer finnas i framtiden.
What ever the future holds, it takes biofuels
Biogas har haft uselt andrahandsvärde tidigare. Det har uselt andrahandsvärde nu.
Att det skulle få ett bra andrahandsvärde helt plötsligt imorgon är osannolikt.
Användarvisningsbild
av Derank
TS, köp den bilen DU vill ha och strunta i andrahandsvärde, framtida försäljningar, skatter osv osv, ska man tänka så kommer man aldrig till skott. Jag brukar se pengarna som borta när jag köper bil och bryr mig inte ens om att försöka sälja privat då jag ska byta, bilen byts in då slipper man allt kludd.

Tiguan R-line är en fin kärra som det är bra pris på nu, slå till.
Användarvisningsbild
av Derank
Det är det jag menar så köp det man vill ha ( man ska såklart ha råd ) och se pengarna som borta så slipper man ångesten.

Jag ser bilköp som en rolig hobby och prioriterar det, visst det kostar många sköna tusenlappar varje månad, men det är det värt. Om bilen sen drar 0,67 el 1,00 gör detsamma, det är inte den stora kostnaden. Har en bekant nu som ska byta bil för att han idag betalar 5000 om året i skatt, att det sedan kostar han 150k att byta bil tänker han inte på.......
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS