- mån 10 jun 2013, 19:07
#761119
Men om specialverktygen finns, det jag kallar specialverktyg brukar ioförsej dom flesta inte ha, verkstadshandböckerna finns i någon form från biltillverkarna samt att kassan är stadd och du är van som du säger, har stöd med din far. Dom vanliga handböckerna tar inte upp totalrenoveringar eller för den delen fabriksjusteringar som ibland är nödvändigt. Det går alltså inte att köpa en haynesbok för 200spänn och renovera en växellåda. Inte heller går det att ladda ned dom flesta handböcker eftersom dom är skrivna för proffs som just jobbar bara med växellådor. Få biltillverkare har det med i sina verkstadsböcker eller program. Men som sagt finns allt.
Ja då kan du köpa vadsomhelst. Då finns det ingenting vi kan rekommendera dej eftersom du har allt som krävs för att lösa alla problem.
-)
:!: För mej är specialverktyg tolkar av olika slag. Olika typer av satser med handnycklar med ett enda syfte, hylsor med ett enda syfte, tänger som bara har ett specialsyfte, du har press och svets, samt någon värmekälla att värma och krympa med. Ja det finns 1000 saker som är special som ingen brukar ha. Dom flesta brukar inte ens ha insex 7mm hemma.
Än färre brukar ha satser med tolkar till drevsatser eller till kamremsbyten på V6 or. Eller för all del, det mesta måste finnas i både tum och mm för att kunna skruva obehindrat.
Ja då kan du köpa vadsomhelst. Då finns det ingenting vi kan rekommendera dej eftersom du har allt som krävs för att lösa alla problem.

:!: För mej är specialverktyg tolkar av olika slag. Olika typer av satser med handnycklar med ett enda syfte, hylsor med ett enda syfte, tänger som bara har ett specialsyfte, du har press och svets, samt någon värmekälla att värma och krympa med. Ja det finns 1000 saker som är special som ingen brukar ha. Dom flesta brukar inte ens ha insex 7mm hemma.
Än färre brukar ha satser med tolkar till drevsatser eller till kamremsbyten på V6 or. Eller för all del, det mesta måste finnas i både tum och mm för att kunna skruva obehindrat.