Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Gant
Hej
vill bara tacka för alla svar och förslag
och säga att det nu har fixat sig med bilen och den är numera min
Användarvisningsbild
av Nexus
skönt det löste sig och tur att jag ej skrev något om nationaliteten på han du köpte bilen av :roll:
Det är visst inte bara jag som drar alla över en kam på forumet :|
av Gant
Vägverket gick in och skrev över bilen på mig efter en hel del tjat,av honom har jag inte hört ett knyst
Användarvisningsbild
av camaro69
Gant skrev:av honom har jag inte hört ett knyst
Konstigt :roll: :wink:
av steine
Ursäkta om jag lyfter gammal tråd. Var på väg att köpa en bil idag, den ligger på blocket i skrivande stund. Letar efter en 745 i perfekt skick och hittar en som verkar vettig, inte alltför många mil bort (13mil enkel väg). Enligt tel.samtal är bilen felfri, och absolut inte rostig. Den ser fin ut på bilderna men de är tagna när det regnar och är aningen suddiga. Jag förklarar noga att jag söker en bil som inte är omlackad, bättrad eller rostig. Tycker det ser ut som att ena baklampan är kraftigt solblekt på ett av korten och frågar noga om det, men nejdå. Sätter mig och åker till GBG med en kompis för att köpa bilen. Får direkt dåliga vibbar när jag ser gubben, och ännu värre när jag får se bilen.

*Penselbättrad på skärmkanter och dörrar samt runt båda skärmblinkers.
*Rejält läckande avgassystem
*Stort hål i förarstolen (ovanligt stort)
*Kraftigt solblekt vänster bakljus

Borde man inte talat om detta på telefon, eftersom jag tydligt förklarade att jag skulle ha ett pedantskött exemplar? Hans bil var i sämre skick än min 745 90:a som rullat 55000 mil. Och den här skulle ha gått under 20...

Dessutom var han väldigt kåt på handpenning när jag ringde tidigare i veckan, det var ju så många som ville köpa bilen. Svarade bara att är den borta till helgen så är den, finns den kvar så kommer jag och tittar.

Säljare, Tom Taikumer
av I.H.P
Om det är liraren på sidan 18 så får han syndernas förlåtelse idag och kör igång igen imorrn?
http://www.google.se/url?sa=t&source=we ... wnoTgwcU4Q
//Björn
av steine
Jorå...de e han. J-ä idiot rent ut sagt. Begära 14 för en bil i ett skick som det finns mängder av för mindre än halva pengen.
av Cox
Klart att man inte skall köpa en bil av en sådan person som börjar samtalet med.
"Hej kompis" jo bilen ä skit bra går som fan, ingen rost ser ny ut vetu kompis....

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]