- sön 28 aug 2011, 00:25
Ursäkta om jag lyfter gammal tråd. Var på väg att köpa en bil idag, den ligger på blocket i skrivande stund. Letar efter en 745 i perfekt skick och hittar en som verkar vettig, inte alltför många mil bort (13mil enkel väg). Enligt tel.samtal är bilen felfri, och absolut inte rostig. Den ser fin ut på bilderna men de är tagna när det regnar och är aningen suddiga. Jag förklarar noga att jag söker en bil som inte är omlackad, bättrad eller rostig. Tycker det ser ut som att ena baklampan är kraftigt solblekt på ett av korten och frågar noga om det, men nejdå. Sätter mig och åker till GBG med en kompis för att köpa bilen. Får direkt dåliga vibbar när jag ser gubben, och ännu värre när jag får se bilen.
*Penselbättrad på skärmkanter och dörrar samt runt båda skärmblinkers.
*Rejält läckande avgassystem
*Stort hål i förarstolen (ovanligt stort)
*Kraftigt solblekt vänster bakljus
Borde man inte talat om detta på telefon, eftersom jag tydligt förklarade att jag skulle ha ett pedantskött exemplar? Hans bil var i sämre skick än min 745 90:a som rullat 55000 mil. Och den här skulle ha gått under 20...
Dessutom var han väldigt kåt på handpenning när jag ringde tidigare i veckan, det var ju så många som ville köpa bilen. Svarade bara att är den borta till helgen så är den, finns den kvar så kommer jag och tittar.
Säljare, Tom Taikumer